Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

فرودگاه هایی که مسافران را شگفت زده می کنند - قسمت آخر

فرودگاه هایی که مسافران را شگفت زده می کنند - قسمت آخر

وقت گذراندن در فرودگاه ها تا زمان پرواز خیلی دلپذیر نیست خاصه آنکه فرودگاه امکانات کمی داشته باشد، اما اگر گذرتان به فرودگاه های آسیایی بیفتد در این زمینه خیلی خوش شانس هستید.

1) هتلی برای حیوانات خانگی در فرودگاه

ژاپنی ها در ارایه خدمات در فرودگاه پیشرو بوده اند و این بار در فرودگاه بین المللی Kansai در اوزاکا، هتلی برای حیوانات خانگی ایجاد کرده اند. برای آنان که با حیوان خانگی سفر می کنند شاید هیچ چیز از این دلپذیرتر نباشد که در فرودگاه مکانی بیابند تا به راحتی خدمات مورد نیازشان را ارایه دهد، برای استفاده از این هتل باید چهار ماه قبل وقت گرفت، اما در عوض هنگام انتظار در فرودگاه می توان از خدمات آن بهره برد.

2) نمایش کابوکی در فرودگاه ژاپن

ژاپن در این نمایشگاه Narita گالری فراهم کرده است که در آن نمایش کابوکی یکی از نشانه های فرهنگ ژاپن در دنیا اجرا می شود. در این گالری می توان لباس های سنتی ژاپنی را برتن مانکن ها یافت و از فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری سوغاتی به یادگار خرید.

3) تمرین خوشنویسی در فرودگاه تایپه

هیچ فکر می کردید در طول سفر در فرودگاه فرصت کنید خوشنویسی یاد بگیرید؟ اما فرودگاه بین المللی Taipei Taoyuan دست به اقدامی فرهنگی زده و در محوطه این فرودگاه مجموعه ای از آیین ها و فعالیت های سنتی تایپه را به نمایش گذاشته است. یکی از این قسمت ها به خوشنویسی سنتی چین اختصاص دارد.

4) خوابی راحت در سالن ترانزیت

بسیاری اوقات هم پیش می آید مسافر خسته تر از آن است که به گشت و گذار و سرگرم شدن در فرودگاه بپردازد و ترجیح می دهد از زمان انتظارش برای پرواز استفاده و کم خوابی اش را جبران کند، اینجاست که فرودگاه Osaka KONSAI ژاپن به متقاضیان پتوهای رایگان می دهد تا خواب راحت تری داشته باشند. این فرودگاه فضایی برای این مسافران در نظر گرفته است تا در طول 24 ساعت شبانه روز بتوانند از دوش سکه ای بهره ببرند و پس از آن پتو بگیرند و استراحت کنند.

5) از فضای جنگلی داخل فرودگاه لذت ببرید

فرودگاه بین المللی کوالالامپور در مالزی، از جمله فرودگاه های مطرح دنیاست که هر ساله جوایزی را برای ارایه خدمات از آن خود می کند. یکی از ابتکارهای معمار آن، اختصاص دادن بخشی از آن به جنگل استوایی است. درختان بلند و کهن آن منطقه حس قدم زدن و لذت بردن در جنگل استوایی را در مسافران ایجاد می کند. همچنین با تماشای درختان نخل معروف منطقه در این جنگل، می توان خود را در اقامتگاه ساحلی سرسبز و زیبایی تصور کرد.

6) خوابی متفاوت در فرودگاه هند

فرودگاه جدید ایندیرا گاندی در دهلی هند برای آنان که به هیچ چون و چرایی قصد خوابیدن در فرودگاه دارند، پیشنهاد جدید و هیجان انگیزی دارد. این فرودگاه کابین هایی برای خواب و استراحت مسافران در نظر گرفته است که خدماتی مثل مینی بار، اینترنت و حتی تلویزیون دارد؛ درست مثل اینکه در وسط فرودگاه اتاقی از هتلی رزرو کرده باشید. این اقدام گامی به سوی تغییر شکل خدمات در آینده است.

7) در فرودگاه هنگ کنگ به راحتی به تماشای فیلم بنشینید

برای سفر خانوادگی به همراه کودکان، فرودگاه بین المللی هنگ کنگ هرچیزی که برای سرگرم کردن کودکان نیاز است، فراهم کرده است؛ برای مثال سالن نمایشی با عنوان Imax امکان تماشای فیلم را تا زمان پرواز به مسافران می دهد. سالنی که گفته می شود یکی از بزرگ ترین سالن ها در چین است.

8) ربات خدمات دهنده در فرودگاه کره جنوبی

این روزها تکنولوژی بیش از پیش به خدمت صنعت گردشگری در آمده است و حالا فرودگاه بین المللی Incheon  ناوگانی از ربات ایجاد کرده است تا به مشتریان در فرودگاه خدمات  بدهد. این ربات ها که محصول کمپانی LG هستند و «Troika» نامیده می شوند، از طریق ارایه سیستم تلفن های همراه در صورت هایشان قابل استفاده برای مشتریان هستند. این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه کره. یکی از پرکارترین فرودگاه های دنیاست. از سال 2005 این فرودگاه هرساله در رتبه بهترین فرودگاه های دنیا قرار گرفته است.

9) سرسره بازی در فرودگاه

وقتی می گویند فرودگاه سنگاپور یکی از بهترین ها در دنیاست شاید یکی از دلایلش این باشد که سرسره ای چهار طبقه دارد تا مسافران را هنگام انتظار سرگرم کند. چه با کودکان سفر کنید، چه به تنهایی، نمی توان از لذت سرسره بازی آن هم در فرودگاه چشم پوشید، به خصوص آنکه چند ساعتی هم وقت داشته باشید.

10) لباس هایتان را به خشک شویی فرودگاه بسپارید

ممکن است در طول سفر و انتظار در فرودگاه با خود فکر کنید کاش می شد لباس ها را شست و اتو کرد. اینجاست که فرودگاه بین المللی Narita در ژاپن به این خواسته شما پاسخ می دهد و امکان استفاده از خدمات خشک شویی را برای مسافران در فاصله 9 صبح تا 8 شب فراهم می کند تا مسافران با لباس های پاک و تمیز به مقصد برسند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: رورنامه گردشگری - سال هفتم چهارشنبه 4 دی 1398
  • تاریخ: جمعه 13 دی 1398 - 08:25
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 5432

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

نظرات

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2202
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23008730