Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

تاجیکستان

تاجیکستان

ملاقات با هم زبانان در دوشنبه

یکی از مشکلات بزرگی که در سفرهای خارج از کشور مسافران با آن دست به گریبان هستند، بلد نبودن زبان محلی‌ها است. اگر انگلیسی بلد نباشید که کارتان حسابی سخت خواهد شد و اگر هم این زبان بین‌المللی را بلد باشید، هر چند خیلی وقت‌ها کارتان را راه می‌اندازد اما باز هم جاهایی در دنیا پیدا می‌شوند که اکثر مردمش با این زبان کاملا بیگانه باشند. بنابراین حسن سفر به تاجیکستان این است که می‌توانید به زبان مادری حرف بزنید و به زبان مادری هم جواب بشنوید. کشوری زیبا که جز آشنایی مردمش با زبان فارسی، محاسن دیگری هم دارد.

تاجیکستان گردی

نکته مهمی که باعث می‌شود برای روزهای گرم سفربه تاجیکستان را توصیه کنیم، آب و هوای نسبتا خنک آن است. نزدیک به 93 درصد خاک این کشور را کوهستان‌ها پوشانده‌اند و دمای هوا بستگی زیادی به ارتفاع مکان دارد. در مکان‌های گرم‌تر در تیر ماه نهایتا دمای 30 درجه‌ای را تجربه خواهید کرد این در حالی است که در مکان‌های مرتفع دما از 10 درجه سانتی گراد در این ماه تجاوز نخواهد کرد. در حضور کوهستان‌ها و رودخانه‌های بسیار، این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است. نمونه‌اش پارک ملی تاجیکستان است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. همچنین دره زرافشان که دیدن آن به علاقمندان به کوهپیمایی توصیه می‌شود. این دره در شهر پنجکنت واقع است که رود زرافشان را نیز در خود جای داده است.

در این دره ویرانه‌های شهر کهن پنجکنت، زادگاه رودکی، نیز قرار دارند شهر خجند که پیش از استقلال تاجیکستان به لنین آباد شهرت داشته، شهری بسیار قدیمی و دومین شهر بزرگ تاجیکستان است که می‌توانید قلعه بازمانده از دوران اسکندر مقدونی را در آن ببینید. دوشنبه، پایتخت این کشور نیز مقبره امیراسماعیل سامانی را در خود جای داده که پیشنهاد می‌کنم علاقمندان به بناهای تاریخی از آن بازدید کنند. آرامگاه رودکی نیز در همین شهر قرار دارد. اگر در دسته شکم بازهایی قرار می‌گیرید که دوست دارید در هر کشوری غذاهای سنتی آن مکان را امتحان کنید. اوشی پلو و آش پلو را به شما معرفی می‌کنم که هر دو ترکیبات گوشت، برنج و سبزیجات دارند. در آش پلو غلات و حبوبات نیز به این مخلوط اضافه می‌شود. این دو غذا با وجود ترکیبات تا حدودی یکسان، مزه کاملا متفاوتی دارند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 10
  • تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1396 - 06:27
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 3747

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1834
  • بازدید دیروز: 3431
  • بازدید کل: 23000099