Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

تبریز

تبریز

ایران به سرزمینی چهار فصل معروف است به این معنی که در هر زمان از سال می توانید نقطه ای خوش آب و هوا را پیدا کرد.

بنابراین هر چند ماه خرداد، با روزهای بلند و آفتاب تند و تیزش یکی از ماه های گرم است، اما شهرهایی هستند که مخصوص همین روزهای گرمند. شهرهایی ییلاقی که جان می دهند برای سفر های بهاره و تابستانه. تبریز هم از این نظر و هم از نظر تعدد مکان های تاریخی و فرهنگی، یکی از نقاط دیدنی ایران است که پیشنهاد می کنیم در ماه خرداد که ماه کم طرفداری برای سفر است، از آن بازدید کنید.

دیدنی ها و خوردنی ها

ویژگی های تاریخی و طبیعی تبریز، این شهر را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده است. از یک سو روستای تاریخی کندوان در حدود 60 کیلومتری جنوب غرب آن قرار دارد که یکی از سه روستای صخره ای جهان است و جذابیت آن علاوه بر خانه هایی به شکل کندو، جاری بودن زندگی در آن است. از سویی دیگر در داخل شهر تبریز مقبره الشعرا وجود دارد که یکی از بزرگ ترین شاعران معاصر، حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در آن مدفون است. ایل گلی با عمارت کلاه فرنگی، دریاچه و محوطه پر از دار و درخت، یکی از مهمترین گردشگاه های این شهر را تشکیل میدهد. همچنین مسجد کبود تبریز، مکان تاریخی ای ست که قدمت آن به 1600 سال پیش باز می گردد. کلیسای مریم مقدس و شوغوگات مقدس، مسجد جامع و همچنین ارگ تبریز از سایر مکان های دیدنی این شهر هستند. اگر زمان و امکانش را دارید، با حرکت به سمت جلفا رود ارس، هم از طبیعت زیبای این منطقه بهره مند شوید و هم به دیدن کلیسای سن استپانوس بروید که در دل کوه های این منطقه قرار گرفته و دومین کلیسای مهم ارامنه در ایران است. بازار بزرگ تبریز، بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان و اولین بازاری است که به ثبت جهانی یونسکو رسیده است و احتمالاً گشتن مساحت یک کیلومتر مربعی آن، حسابی وقتتان را خواهد گرفت. اما به هیچ عنوان این گشت و گذار را از دست ندهید. رستوران قدیمی حاج علی در این بازار بعد از گشت در بازار، مکان فوق العاده ای برای خوردن کبابی کم نظیر است. در ضمن خوردن کوفته تبریزی در این شهر به شدت توصیه می شود. ریس، نوقا و قرابیه، شیرینی های این شهر هستند که گزینه های خوشمزه و مناسبی برای تهیه سوغاتی به حساب می آیند.

 

متن کامل این مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 9 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 9
  • تاریخ: یکشنبه 24 دی 1396 - 08:10
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 4328

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1679
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22929645