Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

ارمنستان

ارمنستان

سفر به همسایه

روزهای خرداد برای کسانی که مشغولیت تحصیلی ندارند، ماه خوبی برای سفر به حساب می آید. زمانی که بسیاری یا درگیر امتحانات خود هستند یا فرزندانشان و امکان مسافرت کردن ندارند. بنابراین روی هر جایی که دست بگذارید، خلوت است و جان می دهد برای گشت و گذار. بدون آنکه حجم زیاد آدم ها کلافه تان کند. البته مکان های توریستی و خوش آب و هوا در هر زمانی از سال طرفداران خود را دارند اما تقارن ماه سفرتان با یکی از ماه های کم طرفدار، می تواند کمک کننده باشد. یکی از این مکان های خوش آب و هوا و زیبا برای سفر، کشور ارمنستان است. کشوری که در مقایسه با سایر سفرهای خارجی، هزینه های مناسب تری دارد.

دیدنی های همسایه

کشور ارمنستان بیش از آنکه جایی برای خرید و گشت و گذارهای این چنینی باشد، به درد طبیعت گردی و دیدن قلعه ها و کلیساهای قدیمی می خورد. کشور آرامی که از ایرانی ها استقبال می کند و مردمش با مردم کشور ما روابط خوبی دارند. به همین علت با رفتارهای خوبی مواجه می شوید. پایتخت این کشور ایروان است و بیشتر تورها نیز مقصدشان همین شهر است. البته این کشور شهرهای جذاب و دیدنی دیگری هم دارد که آنچه از خدمات تورها به نظر می رسد، باید برای دیدن این مکان ها خودتان اقدام کنید. دریاچه سواران در 60 کیلومتری شمال شرق ایروان قرار دارد و از بزرگ ترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان است. در نزدیکی این دریاچه شهر زیبایی به نام دیلیجان نام دارد ک به سوئیس کوچک مشهور است. این دریاچه ماهی قزل آلای مشهوری به نام ایشخوان وجود دارد که بسیار لذیذ است و طرفداران خودش را دارد. دیلیجان نیز منطقه ای کوهستانی – جنگلی است که چشمه آب معدنی آن پرآوازه است. صومعه گغارد و معبد گارنی از سایر دیدنی های این کشور هستند که هر دو در مجاورت یکدیگر و در فاصله 30، 40 کیلومتری ایروان واقع شده اند. خوب است بدانید که صومعه گغارد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و معبد گارنی نیز متعلق به سال 77 پس از میلاد مسیح است. در مرکز شهر ایروان هم می توانید به دید مسجد کبود و ساختمان اپرا بروید و در رستوران های آرارات که معمولا میزبان هنرمندان خود است و با سرو غذاهای ارمنی و موسیقی زنده محلی، سال های بسیار است که میزبان توریست ها است. به علاوه شهر جرموک با داشتن آبشار و چشمه های آب معدنی و قلعه تانیو در جنوب ارمنستان نیز سایر مکان های دیدنی این کشور را تشکیل می دهند.

 

متن کامل این مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 9 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 9
  • تاریخ: شنبه 23 دی 1396 - 07:37
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 3996

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2080
  • بازدید دیروز: 6030
  • بازدید کل: 23028732