Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

از صفر تا 100 صفر به یزد

از صفر تا 100 صفر به یزد

شهر تاریخ، هنر و غذاهای ارزان!

هوا کم‌کم رو به سردی گذاشته و سردتر نیز خواهد شد، حالا اگر کسی در این میان اهل سفر باشد و رابطه چندان خوبی هم با برف و باران نداشته باشد، به کدام نقطه ایران می‌تواند برود که هم از زیبایی‌اش لذت ببرد و هم هوا اذیتش نکند؟

یزد، یکی از دیدنی‌ترین نقاط ایران و اولین شهر خشتی جهان که زیبایی، فرهنگ و تاریخش آدم را محصور می‌کند. یزد شهری است که حتی ادبیات و کلام آدم‌هایش بوی تاریخ می‌دهد. حالا اگر شما می‌خواهید از این تمدن لذت ببرید، می‌توانید سفری به یزد داشته باشید.

سفر شخصی به یزد

اگر اهل استفاده از تور نیستید و تمایل دارید که زمان بیشتری را در یزد سپری کنید، می‌توانید شخصا برای مسافرت اقدام کنید.

اگر وسیله شخصی دارید، می‌توانید با خودرو خود به این شهر سفر کنید. اگر مرکز حرکت را تهران فرض کنیم، شما فاصله‌ای 644 کیلومتری تا شهر یزد دارید که برای رفت و برگشت مصرف بنزین شما در حدود 100 الی 120 لیتر خواهد بود.

مکان‌های دیدنی یزد

شهر یزد آنقدر قدمت دارد که خانه‌هایی که بیش از 100 سال قدمت دارند، به عنوان آثار تاریخی ثبت نشده‌اند و حتی برخی از آنها هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند اگر حتی در خیابان‌های یزد هم قدم بزنید در کنار خانه‌های کوچک قدیمی با تابلوهایی مواجه می‌شوید که می‌گویند آنها موزه هستند.

بنابراین هزینه عمده‌ای که برای دیدن این اثار باقی می‌ماند ان هم در صورتی که شما وسیله شخصی نداشته باشیدِ هزینه تاکسی است. البته نکته‌ای که باید به ان توجه داشت این است که مردم یزد به شدت اهل پیاده روی هستند و مثلا اگر درباره مقصدی از آنها بپرسید که هفت کیلومتر با مکانی که شما در انجا قرار دارید فاصله دارد، به شما پیشنهاد پیاده روی می‌دهند.

مسجد جامع کبیر، بقعه سیدرکن الدین، مسجد حظیره، مسجد ملااسماعیل، باغ دولت آباد، مجموعه خان، آتشکده زردشتی‌ها، آب انبار شش بادگیری، برج و باروری قدیم یزد، خانه لاری‌ها و... از جمله مراکز تاریخی شهر یزد هستند که می‌توانید با طی نمودن فاصله‌ای کم از انها دیدن کنید.

هزینه وعده‌های غذایی

آش شولی یزدی دو قیمه یزدی از معروف‌ترین غذاهای شهر یزد هستند که با هزینه پایین لذتی بی‌اندازه به شما می‌دهند. آش شولی در بیشتر رستوران‌های یزد یافت می‌شود، اما معروف‌ترین آن متعلق به هتل مشیر است.

نکته مهمی که در سفر به یزد باید به آن دقت کرد، کمبود آب این شهر است. یزدی‌ها خودشان این موضوع را پذیرفته‌اند و تقریبا به راحتی با آن کنار می‌آیند در هتل‌های یزد نیز شما با تابلوهایی مواجه می‌شوید که درباره این کم آبی هشدار داده و می‌گویند، حوله‌ها و ملحفه‌ها فقط در صورتی شسته می‌شوند که شما درخواست بدهید. بنابراین اگر به یزد سفر می‌کنید، شما نیز باید در راستای استفاده بهینه از آب تلاش کنید.

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 4 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 4
  • تاریخ: دوشنبه 11 دی 1396 - 14:44
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 3800

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2307
  • بازدید دیروز: 3056
  • بازدید کل: 23022929