Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد سفر خارجی : مالزی

پیشنهاد سفر خارجی : مالزی

سفر به تابستان در دل زمستان

پاییز و زمستان سفر به جنوب شرق آسیا بازار داغی دارد و طبیعت حاشیه اقیانوس هند، سفر به تابستان در دل زمستان را برای شما فراهم می‌کند. اگر از پرواز هشت الی ده ساعته آن گذر کنیم، شهری مدرن در دل طبیعتی وحشی در انتظار شما خواهد بود.

یکی از بهترین راه‌های سفر به مالزی، استفاده از تور است، به ویژه برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند، همچنین با استفاده از تور بخشی از هزینه‌های شما شامل هزینه ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری کاهش پیدا می کند. نکته مهمی که مزیت استفاده از تور نسبت به سفر شخصی به مالزی حساب می‌شود، قیمت بلیط هواپیما است.

تورهای مالزی با هتل 3 ستاره

تورهای مالزی نه تنها با آمدن فصل پاییز از قیمتشان کاسته نمی‌شود، بلکه به دلیل بهتر بودن آب و هوای این منطقه نسبت به فصل بهار و تابستان، بر قیمت انها افزوده نیز می‌شود.

حالا این هزینه به تعداد ستاره های هتل و نوع پرواز هم بستگی دارد. البته باید توجه داشت که تورهای مالزی عمدتا برای هفت شب و هشت روز طراحی شده‌اند.

در میان هتل‌های سه ستاره، هتل «سانی» با پرواز هواپیمایی ماهان، اسمان با ایران ایر، یکی از گزینه‌های مطرح در تورهای ایرانی است. این هتل در نزدیکی مرکز تجارت جهانی پوترا قرار دارد و تا مراکز خرید و تفریحی فاصله نسبتا کمی دارد.

یکی از مهم‌ترین مزایای سفر به مالزی نیاز نداشتن به ویزا برای ایرانی‌هاست که باعث می‌شود امکان استفاده از تورهای لحظه آخری را بسیار هیجان انگیز والبته اقتصادی کند.

تورهای مالزی با هتل 4 ستاره

هتل «داینتسی» به همراه پرواز هواپیمایی ماهان، آسمان یا ایران ایر، که در مرکز شهر کوالالامپور و در فاصله 10 دقیقه‌ای تپروناس (برج‌های دوقلوی معروف مالزی) قرار دارد.

همچنین چنین توری با هتل «سوکاسا» در نزدیکی مرکز نمایشگاهی کوالالامپور و با فاصله دو کیلومتری تا پتروناس وجود دارد.

تورهای مالزی با هتل‌های 5 ستاره

هتل‌های 5 ستاره در مالزی خودشان می‌توانند یکی از جذابیت‌های سفر باشند. این هتل‌ها با امکانات بیشتر و برنامه‌های متنوع‌تر، می توانند بخشی از زمان شما را به خود اختصاص دهند اما سفر کردن به این هتل‌ها به افراد تنها پیشنهاد نمی شود چون هزینه زیادی را برای آنها دربر دارد.

هتل «جی دبلیو ماریوت» یکی از همین نوع هتل‌ها است که نوع معماری و محل قرار گرفتنش، مزیت به شمار می‌رود. این هتل در مثلث طلایی کوالالامپور و در یکی از خیابان های پر رفت و آمد مالزی قرار دارد.

هتل «شرایتون» نیز در موقعیت مثلث طلایی کوالالامپور قرار دارد. هزینه این هتل البته نسبت به هتل ماریوت، کمتر است.

هزینه‌های متفرقه

تورهای مازی مانند سایر تورهای خارجی، فقط شامل یک گشت رایگان شهری، ترانسفر فرودگاهی و گاهی هم بازدید از شهر سیاسی «پوتراجایا» است. بنابراین شما هزینه‌های دیگری نظیر وعده‌های غذایی ناهار و شام، هینه تاکسی و هزینه استفاده از مراکز تفریحی و دیدنی را باید بپردازید.

در مالزی برعکس دبی، هزینه‌های غذایی ارزان است. زیرا خود اهالی مالزی اعتقاد دارند که نباید هزینه سه وعده غذایشان در روز بیش از 15 رینگیت (واحد پول مالزی، هرینگیت معادل هزار تومان) شود.

بنابراین هزینه یک وعده فست فود برای هر نفر بیش از 15 رینگیت تمام نخواهد شد. همچنین در مالزی غذافروشی‌های سرپایی که غذاهای سنتی این کشور را می فروشند، بسیار زیادند که البته با ذائقه ما ایرانی‌ها خیلی سازگاری ندارند اما هزینه یک وعده غذایی که در این نوع مغازه‌ها به فروش می رسند نیز بیش از پنج رینگیت نخواهد بود.

هزینه حمل و نقل اما در مالزی نسبت به ارزش پولی ما کمی بالاست. در مالزی دو نوع تاکسی وجود دارد، تاکسی‌های معمولی و تاکسی‌های سورمه‌ای رنگ که بیشتر ون هستند. در تاکسی‌های معمولی هزینه ورود شما به تاکسی سه رینگیت و هر 100 متر، 10 سن (هر 100 سن یک رینگیت) شارژ می‌شود. در تاکسی‌های نوع دوم نیز ورودی شش رینگیت است اما به ازای هر 100 متر 20 سن شارژ می‌شود. اتوبوس و مونوریل نیز از دیگر وسایل نقلیه هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای استفاده از مونوریل حدود یک تا دو رینگیت و برای استفاده از اتوبوس حدود 5 رینگیت باید پرداخت کنید، البته این حداکثر مبلغی است که پرداخت می‌کنید.

مراکز تفریحی کوالالامپور

کوالالامپور شهری مدرن است که مراکز تفریحی آن نیز به همان اندازه مدرن‌اند البته در این شهر می‌توانید اماکن قدمی را نیز ببینید.

گنتینگ نخستین جایی است که بیشتر کسانی که به مالزی رفته‌اند به شما توصیه می کنند حتما به انجا سر بزنید. گینتینگ در بلندترین منطقه کوالالامپور واقع شده است و ترکیبی از مراکز تجاری و تفریحی است. برای رسیدن به ارتفاعات باید از ته کابین استفاده کنید. هزینه تله کابین برای هر نفر 15 رینگیت و ورودی شهربازی نیز برای هر نفر 60 رینگیت است. برای رسیدن به گینتینگ می‌توانید از اتوبوس استفاده کرده و چهار رینگیت هزینه بپردازید یا با هزینه‌ای نزدیک به 60 ینگیت به تاکسی به آنجا بروید.

البته می‌توانید با 50 دلار نیز به همراه تور به کینتینگ بروید با این تفاوت که ورودی شهربازی را خودتان باید پرداخت کنید. البته در تورهای گینیتنگ یک وعده غذایی نیز در نظر گرفته شده است.

پارک پروانه‌ها، پارک پرندگان و پارک آهوها نیز که در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند از دیگر دیدنی‌های کوالالامپور هستند. ورودی پارک پروانه‌ها و باغ پرندگان برای یک ساعت بازدید 15 رینگیت و پارک آهوها نیز رایگان است.

پارک آبی سان وی لاگون نیز از مراکز تفریحی مطرح کوالالامپور است شما می‌توانید با هزینه‌ای 50 دلاری از تور این پارک به همراه ناهار استفاده کنید. البته تورها اصولا این مبلغ را برای بلیط سه پارک دریافت می‌کنند. اگر شما تمایل دارید که از تمام امکانات این پارک استفاده کنید می‌توانید با پرداخت 100 رینگیت به ازای هر نفر و جدا از تور به این پارک بروید.

اگر به رفتن به شهربازی علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از شهربازی گینتینگ به شهربازی مرکز شهر کوالالامپور بروید و با 30 رینگیت از همه امکانات استفاده کنید.

آکواریوم کوالالامپور نیز یکی دیگر از جذابیت‌های کوالالامپور است که ورودی آن برای بزرگسالان 38 رینگیت، کودکان 26 رینگیت و افراد مسن 18 رینگیت است.

غار باتو، موزه ملی، برج‌های تروناس، شهر سیاسی پوتراجایا، معبد دین هو و... از دیگر مراکز دیدنی کوالالامپور هستند. کشور مالزی برای سفر به شما ویزای فرودگاهی می‌دهد و نیازی به اقدامی برای ویزا از قبل نیست.

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 4 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 4
  • تاریخ: چهارشنبه 6 دی 1396 - 16:13
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 3812

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3760
  • بازدید دیروز: 3056
  • بازدید کل: 23024382