Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

سفر به ماسوله در روزهای بهاری

سفر به ماسوله در روزهای بهاری

روستای گلدان‌های شمعدانی

ماه اردیبهشت، زمان خوبی برای سفر است. به خصوص برای آن دسته از افرادی که دانشجو نیستند و بچه مدرسه‌ای هم ندارند. تنها چیزی که دست و بال این اشخاص را تا حدودی می‌بندد، رفتن به سرکار است. به یک سفر کم‌خرج و کوتاه مدت بروید. پیشنهاد ما سفر به روستای ماسوله است که در روزهای بهاری هوای دلپذیری دارد و با تعطیلات کوتاه شما تناسب دارد.

مسیر ماسوله

روستای ماسوله در استان گیلان واقع است و ساکنان تهران و البرز یک مسیر سرراست برای رسیدن به این استان دارند و آن هم استفاده از اتوبان کرج-قزوین است که در ادامه به رشت متصل خواهد شد. اگر آهسته و پیوسته حرکت کنید، نهایتا 4 ساعته به رشت خواهید رسید. در مسیر خود می‌توانید در منجیل توقف کنید. منجیل به باد‌های پرقدرت و توربین‌های عظیم بادی‌اش معروف است. اگر مثل نگارنده، علاقه عجیبی به زیتون دارید، توقفی هم در رودبار داشته باشید و از بازار آن خرید کنید. جایی که مغازه ها در کنار هم و در رقابت تنگاتنگ تلاش دارند تا محصول خود را به شما بفروشند. با حرکت از شهر رشت به سمت غرب، به شهر فومن خواهید رسید که کلوچه‌های بی‌نظیری دارد. شاید در تهران هم به نام فومن، کلوچه‌هایی را خورده باشید که البته قابل رقابت با نمونه‌های اصل پخته شده دراین شهر نخواهد بود. از فومن هم با طی کردن مسیری حدودا نیم ساعته به سمت غرب به روستای ماسوله خواهید رسید. جایی که جاده تمام می‌شود و شما با روستایی سرسبز مواجه خواهید شد که نشانی از هوای شرجی و مرطوب شهرهای شمالی را در خود ندارد. هوای ماسوله عموما پیش بینی نشده است. ممکن است در یک روز آفتابی گذارتان به این روستا بیفتد یا روزی آنجا باشید که ابر، آسمان ماسوله را پوشانده است. در هر حال در این سفر بهتر است هم لباس‌های گرم به همراه داشته باشید و هم لباس خنک برای روزهایی که آفتاب حسابی تیز و گرم است.

وقتمان را چطور بگذرانیم؟

آب و هوای ماسوله در روزهای اردیبهشتی بسیار لذت بخش و مطبوع است. کافی است کفش مناسب بپوشید و در روستایی با معماری منحصر به فرد قدم بزنید. جایی که سقف هر خانه، حیاط خانه بالایی است و خانه‌های کاهگلی به صورت پلکانی قرار گرفته‌اند. آنچه جذابیت این روستا را دوچندان می‌کند، رسم قرار گرفتن گلدان‌های شمعدانی، پشت پنجره خانه‌ها است. اگر اضافه وزن دارید، مواظب باشید که اینجا هر چه بخورید حسابی برایتان دلچسب است و جذب خواهد شد. چه نیمرو با تخم مرغ محلی باشد چه کته کباب! ماسوله خوراک آن است که تا دلتان می‌خواهد با مردم و خانه‌هایش عکس سلفی بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و حسادت دوستانتان را برانگیزانید.

روستا و هزینه‌هایش

توصیه می‌کنیم شب را در روستا بمانید. اما نه در هتلی در نزدیکی آن که بابت هر شب اقامت در یک اتاق دونفره بیش از 200 هزار تومان از شما دریافت خواهد کرد. لذت ماندن در روستا را با اقامت در هتل زایل نکنید و فرصت اقامت در هتل را برای شهرهای بزرگ نگه دارید به علاوه گول مهمانسرای اول روستا را هم نخورید. اگر کمی زودتر اقدام کنید- مثلا حوالی ظهر- می‌توانید از خود محلی‌ها، یکی از اتاق‌های خانه‌شان را با وسایل و امکانات اجاره کنید محلی‌ها به این کار عادت دارند و شما می‌توانید با نصف و یا حتی کمتر از نصف مبلغی که هتل برای اقامت تعیین کرده، لذت زندگی در این خانه‌ها را تجربه کنید.

این سفر ساده‌تر از آن است که بخواهید از خدمات تور‌های مسافرتی استفاده کنید و توصیه می‌کنم شخصا بروید تا هم هزینه کمتری کنید و هم در طول سفر ازادی عمل بیشتری داشته باشید. اما اگر همچنان بر استفاده از تور اصرار دارید، تورهای چند روزه را انتخاب کنید. آنها که در کنار ماسوله، گزینه بازدید از رامسر یا قلعه رودخان را هم پیش‌روی مسافر قرار می‌دهند. چنین سفر‌هایی عموما 3 روزه هستند و به ازاء هر نفر چیزی در حدود 250 تا 300 هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارند. در این میان گزینه قلعه رودخان- ماسوله، گزینه جالبی به نظر می‌رسد. قلعه رودخان، قلعه‌ای تاریخی و بسیار زیبا در دل طبیعت است که حدود یک ساعت با ماسوله فاصله دارد و خود از جاذبه‌های طبیعی- تاریخی استان گیلان است.

 

هزینه ها مربوط به سال 1394 است.

 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 8
  • تاریخ: چهارشنبه 8 آذر 1396 - 11:08
  • صفحه: گردشگری
  • بازدید: 4543

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1225
  • بازدید دیروز: 4452
  • بازدید کل: 23032329