Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

10 کافه بی نظیر در دل خانه‌های قدیمی تهران!

10 کافه بی نظیر در دل خانه‌های قدیمی تهران!

امروز می خواهیم با هم به سراغ کافه هایی در دل خانه های قدیمی تهران برویم، کافه هایی که باعث شده اند تا فضای این خانه های قدیمی و بعضا فراموش شده، دوباره زنده و پویا شود. پس با ما همراه باشید تا ۱۰ خانه قدیمی تهران که تبدیل به کافه شده اند را با هم بررسی ک

خانه فخرالملوک

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس: خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، پلاک ۱۱۴

این خانه قاجاری، یکی از زیباترین کافه های سنتی تهران را در دل خود جای داده است. کافه نان و نمک در دل این خانه قدیمی تهران قرار دارد. این خانه قدیمی بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد، دارای بخش های مختلفی است که بهار خواب یا بالکن و پشت بام به عنوان کافه مورد استفاده قرار می گیرد.



کافه رستوران ری را

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان حافظ ،خیابان نوفل نوشاتو، کوچه لولاگر

کوچه لولاگر یکی از کوچه های قدیمی و دوست داشتنی تهران است. این کوچه به نام کوچه خانه های قرینه هم شناخته می شود، پیتزا داوود هم که در مطلب ۱۰ پاتوق قدیمی در تهران برای شکموها به شما معرفی کردیم هم در همین کوچه قرار دارد. همان ابتدای کوچه که می خواهی وارد شوی، در سمت چپ یک خانه ی قدیمی آجری وجود دارد که حالا تبدیل شده است به کافه ری را. کافه ای که مبلمان های چوبی آن عجیب با دیوار های آجری هماهنگ است و گلدان های رنگارنگ و مختلف زیبایی آن را تکمیل کرده است.



کافه مون

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس:
تقاطع انقلاب و وصال شیرازی

کافه مون یکی دیگر از کافه های است که در دل یکی از خانه های قدیمی تهران برپا شده است. این کافه عجیب بوی نوستالژی می دهد از تلویزیون قدیمی که بالای یکی از دیوار ها نصب شده است گرفته تا، رنگ سبز کدر دیوارها و رومیزی های چهار خانه و صندلی های لهستانی. خلاصه که این کافه با این دکوراسیون داخلی دوست داشتنی وصمیمی اش دست کمی از خانه های قدیمی تهران ندارد و می تواند خاطرات را برای شما زنده کند.



کافه آپ آرت مان

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس: خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پ ۴۸

یکی دیگر از کافه هایی که در خانه های قدیمی تهران قرارگرفته است، کافه آپ آرت مان است که خیلی ها آن را به اسم آپارتمان می شناسند. ساختمان این کافه یک خانه قدیمی است که بدون آن که فضای داخلی آن تغییرات اساسی بکند، تبدیل به کافه شده است. فضای کافه بیشتر مناسب قرارهای دوستانه و دسته‌جمعی است. هر چند اگر قرار کاری هم داشته باشید نیز محل مناسبی برای قرارهای کاری است.



کافه مارکوف

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس : خیابان مطهری، باغ موزه قصر

زندان قصر هم یکی دیگر از آن بناهای قدیمی است که در دل خود کافه ای را جای داده است. البته زندان قصر خانه نیست و علاوه بر این کافه فضاهای دیگری مانند گالری و موزه هم دارد، پیشنهاد می کنم مطلب باغ موزه قصر ، باز شدن درهای زندان به روی مردم را بخوانید تا بیشتر با این مکان جذاب آشنا شوید.



کافه رومنس

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس: خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک ۴

این کافه هم یکی دیگر از آن کافه هایی است که در خانه ای قدیمی بر پا شده و پر است از حس و حال های خوب. هر چند وقت یک بار در این کافه بساط کار فرهنگی بر پا می شود. میز و صندلی های چوبی و پرده های حریر حکایت از اصالت این کافه دارد. در این کافه همه قشری وجود دارند از افراد مسن گرفته تا جواب های قبراق که برای تجربه هایی نو پا به اینجا گذاشته اند. کافه رومنس یکی از قدیمی ترین کافه هایی است که در دل خانه های قدیمی بنا شده.



کافه سینما

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس:
خیابان ولیعصر، باغ فردوس، موزه سینمای ایران

این کافه هم مانند کافه مارکوف در دل یک بنای قدیمی قرار گرفته که امروز تبدیل به موزه سینما شده است. این کافه مدرن که در دل یک بنای قدیمی قرار گرفته است، فضایی آرام و به دور از شلوغی را برای تان فراهم می کند که با توجه به قرار گیری محله کافه بیشتر شبیه یک معجزه است. البته حضور موزه سینما هم به جذابیت این کافه کمک کرده است.



کافه مسعودیه

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس: میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یکی از عمارت های قدیم و با ابهت تهران است که در دل خود کافه ای جذاب را جای داده است. این کافه با منوی جالب خودش مشتریان زیادی را جلب می کنه. صرف صبحانه در این کافه و عمارت رو به شدت بهتون پیشنهاد می کنم. البته قبل از رفتن بهتره که حتما رزرو کنین که معطل نشوید چرا که معمولا این کافه شلوغ خواهد شد.



کافه تهرون (باغ نگارستان)

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس : پشت مترو بهارستان، انتهای خیابان دانشسرا، ابتدای خیابان گودرزی، علائی سابق، درب شمالی و اصلی باغ نگارستان

گشت و گذار در باغ صد و هفتاد ساله نگارستان می تواند حسابی حال شما را جا بیاورد. در این باغ عمارت های قدیمی زیادی وجود دارد که هرکدام به یک کاربردی اختصاص داده شده اند. یکی از آن ها نگارخانه کمال الملک شده است، یکی تبدیل به کارگاه سفالگری و کاشی شده است و دیگری هم تبدیل به کافه ای شده است به غایت دوست داشتنی و زیبا که پیشنهاد می کنم حتما سری به آن جا بزنید و در هر فصلی که بود حتما آش رشته خوشمزه آن را امتحان کنید.



باغ موزه هنر ایرانی

۱۰ کافه بی نظیر در دل خانه های قدیمی تهران!

آدرس: خیابان ولیعصر ، الهیه ، خیابان دکتر حسابی

در دل این باغ کهنسال عمارتی وجود دارد و در کنار این عمارت یک کافه. این کافه و عمارت مکمل هم هستند و خیلی خوب با هم کنار می آیند فضای سرسبز اطراف کافه، به دکوراسیون کافه حس طراوت خاصی بخشیده است

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 296
  • بازدید دیروز: 1611
  • بازدید کل: 22883122