Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چشمه باداب سورت؛ ساری؛ مازندران

چشمه باداب سورت؛ ساری؛ مازندران

در جنوب شهرستان ساری و در بخش چهاردانگه و در حد فاصل مسیر روستاهای اروست و مال خواست، چشمه هایی مشاهده می شود که به باداب سورت مشهور اند.

در جنوب شهرستان ساری و در بخش چهاردانگه و در حد فاصل مسیر روستاهای اروست و مال خواست، چشمه هایی مشاهده می شود که به باداب سورت مشهور اند. چشمه های باداب سورت به عنوان ژئو پارک محسوب شده و همزمان با دوران چهارم زمین شناسی شکل گرفته اند.

چشمه های باداب سورت در جهات متعدد توسط دره های پایین دست، تپه هایی پوشیده از جنگل های سوزنی برگ، ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته ای و درختچه ای و روستای اروست احاطه شده اند. معنی باداب در لغت، آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر می باشد.

تور باداب سورت,چشمه باداب سورت ساری,چشمه های باداب سورت

در سال 1387 هجری شمسی، سه اثر طبیعی توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسید که چشمه های باداب سورت به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران برگزیده شد. این چشمه ها بعد از چشمه پامو کاله ترکیه، دومین چشمه آب شور جهان مطرح و ثبت جهانی شده است.

چشمه های باداب سورت دارای دو چشمه با آب های کاملا مجزا از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب می باشد. چشمه ها پر آب بوده و دارای آب شور، استخری با قطر 15 متر و عمیق است. چشمه های باداب سورت به منظور آب تنی در تابستان، بهبود بیماری های پوستی، دردهای کمر و پا، سردرد و میگرن کارایی دارد. در فصل زمستان به علت شور بودن آب، چشمه ها یخ نمی بندد.

عکس باداب سورت ساری

در شمال غربی چشمه های باداب سورت، چشمه ای مایل به رنگ قرمز و نارنجی و ترش مزه قرار گرفته و در پیرامون چشمه کمی رسوب آهن نشسته است. با توجه به جریان آب های رسوبی و معدنی که در طی سالیان در شیب پایین دست کوهستانی اتفاق افتاده حوضچه هایی در اندازه های گوناگون و به رنگ های متعدد پدید آمده است. این طبقات و حوضچه ها در حقیقت از جاذبه های منحصر بفرد چشمه های باداب سورت استان مازندران می باشد.

آدرس باداب سورت ساری,باداب سورت,باداب سورت مازندران

این حوضچه ها در غروب جلوه زیبا و تحسین برانگیزی را در دامنه کوهستان بوجود آورده اند که نگاه چشم نوازی را در روح و ذهن تماشاگران باقی می گذارد و تورهای بسیاری برای تماشای این منظره به منطقه باداب سورت وارد می شوند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1107
  • بازدید دیروز: 4121
  • بازدید کل: 23003493