Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

دیدنی های کویر مرنجاب در اصفهان

دیدنی های کویر مرنجاب در اصفهان

کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته های قیچ است.

کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد. قسمت عمده کویر مرنجاب پوشیده از تپه های شنی و ریگزار است. کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته های قیچ است. پوشش جانوری منطقه به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می توان به گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین اشاره کرد. در سال اخیر پلنگ نیز در منطقه مرنجاب مشاهده شده است.

دیدنی های کویر مرنجاب در اصفهان +تصاویر

کویر مرنجاب با چهار چیز شناخته می شود: کاروانسرای مرنجاب، جزیره سرگردان مرنجاب، دریاچه نمک و تپه های شنی.

کاروانسرای مرنجاب:

کاروانسرای مرنجاب ( قلعه مرنجاب ) کاروانسرایی است در کویر مرنجاب که در مسیر راه ابریشم قرار دارد و کاروان ها برای سفر به خراسان، اصفهان، ری و بالعکس از این مسیر می گذشتند. این کاروانسرا که به دستور شاه عباس ساخته شده بنایی آجری و مربع شکل است و 6 برج در دیوارهای آن تعبیه شده است. بیرون قلعه برکه کوچکی وجود دارد که از دو چشمه آب تلخ و شور و چشمه شیرین پر می شود.

دیدنی های کویر مرنجاب در اصفهان +تصاویر
دیدنی های کویر مرنجاب در اصفهان +تصاویر

جزیره سرگردان مرنجاب:

جزیره سرگردان تپه ای است که در دریاچه نمک آران و بیدگل قرار دارد. مناظر دریاچه نمک از فراز این جزیره آنچنان بدیع و زیباست که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. نامگذاری نام سرگردان به این خاطر است که هنگامی که از فاصله دور به این جزیره نگاه می کنید دو انتهای جزیره در افق محو می شوند و منظره ای مانند کشتی سرگردانی در دریای بیکران کویر پدید می آورند.

محو شدن دو انتها به علت گرمای شدید منطقه و در نتیجه آن خطای دید و شکست نور است . پیشینیان معتقد بودند که این جزیره همواره در حال حرکت است و از جایی به جای دیگر نقل مکان می کند .

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 519
  • بازدید دیروز: 2742
  • بازدید کل: 22995353