Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

هشت کاری که برای رسیدن به موفقیت باید قبل از ساعت 8 صبح انجام دهید!

هشت کاری که برای رسیدن به موفقیت باید قبل از ساعت 8 صبح انجام دهید!

این روزها بشر آنچنان درگیر انجام امور روزمره شده است که حتی دستیابی به رویاهایش را نیز از یاد برده و برای رسیدن به آنها حتی تلاش هم نمی کند. اما چطور می شود پیشرفت کرد؟

اگر هدفمند زندگی نکنید و روزانه زمانی مشخص را برای برنامه ریزی آینده و پیشرفت اختصاص ندهید، همه عمر شما در مرتفع کردن درگیری های زندگی تمام خواهد شد و روزی متوجه می شوید که پیر و فرسوده شده اید اما هنوز از زندگی خود لذت نبرده اید؛ اما افسوس که دیگر فرصتی برایتان باقی نمانده است.

اگر می خواهید در زندگی تان برنامه داشته و به کمک آنها به موفقیت برسید، خواندن این هشت عادت روزانه، می تواند کمک زیادی به شما کند. پروفسور هرول هیل می گوید؛ شما فرداهای زیادی پیش روی خود دارید اما روزی فرا خواهد رسید که می بینید، جز انبوهی از دیروزهای توخالی چیزی برایتان باقی نمانده است.

سبک زندگی تان را عوض کرده و هدفمند باشید:

این مقاله به شما کمک می کند تا در مورد سبک زندگی تان تجدید نظر کنید. در اینصورت شما راه و روش پیشرفت را فرا گرفته و به راه اصولی باز می گردید. امروزه متاسفانه زندگی اغلب مردم با مسائل بی اهمیت و غیرضروری عجین شده است و به همین دلیل وقت کافی برای پیشرفت، برنامه ریزی و انجام کارهای مفید را ندارند. در واقع آنها فقط زنده هستند ولی زندگی نمی کنند. اغلب ما شبیه کره ای هستیم که روی نان های زیادی مالیده شده اما متاسفانه نانی که متعلق به خودمان نیست بلکه از آن دیگران است. تعداد بسیار کمی از مردم روی این مسئله وقت صرف می کنند تا بتوانند مدیریت زندگی شان را در دست بگیرند.

اگر یک نسل به عقب بازگردید مشاهده خواهید کرد که در آن دوران زندگی کردن مطابق خواست دیگران امری فرهنگی و اجتماعی محسوب می شده و اکنون نیز میلیون ها نفر از مردم ترجیح می دهند این روند را ادامه دهند زیرا تنها عادت مشترکی است که در سراسر جهان آموزش داده شده. با این حال، نوعی آگاهی جمعی در حال شکل گیری است که برپایه آن افراد باور دارند که با تلاش و توجه می توانند تمام لحظات زندگی خود را روی آنچه که می خواهند، بسازند. در نظر داشته باشید که شما تصمیم گیرنده نهایی سرنوشتتان هستید و مسئولیت زندگی خود را بر عهده دارید. شما باید تصمیم بگیرید زیرا اگر سستی کنید، فرد دیگری بجای شما تصمیم خواهد گرفت. البته بخاطر داشته باشید هیچگاه نباید با دودلی تصمیم گرفت. 

با دنبال کردن این عادات صبحگاهی می توانید به سرعت روش زندگی خود را تغییر دهید. البته شاید به ظاهر لیست بلند بالایی به نظر برسد اما اگر خلاصه اش کنید، کوتاه و ساده خواهند شد.

  • بیدار شدن
  • به دست آوردن هوشیاری و تمرکز حواس
  • حرکت کردن از جای خود
  • خوردن غذای سالم
  • آماده شدن
  • انگیزه داشتن
  • رویکرد مثبت داشتن به زندگی
  • تلاش برای پیشرفت

بیایید شروع کنیم:

1- بیش تر از هفت ساعت خواب شبانه داشته باشید:

A man sleeping

 خواب کافی مانند خوردن و آشامیدن آب اهمیت دارد؛ با این حال اکثر مردم به اندازه کافی نمی خوابند و در نتیجه دچار مشکلات فراوانی می شوند. سازمان جهانی خواب (NSF)، طبق یک نظرسنجی اعلام کرده است که حداقل 40 میلیون آمریکایی، از بیش از 70 نوع اختلال مربوط به خواب رنج می برند. گفتنی است 60 درصد از بزرگسالان و 69 درصد از نوجوانان، یک یا چند شب در هفته، بی خوابی را تجربه کرده اند. علاوه بر این 40 درصد از بزرگسالان در طول ماه با مشکل خواب آلودگی مواجه اند به طوری که فعالیت های روزانه شان را با مشکل جدی رو به رو می کند.

داشتن خواب کافی فواید زیر را دارد:

  • افزایش حافظه
  • افزایش طول عمر
  • کاهش تنش های عصبی
  • افزایش خلاقیت
  • افزایش توجه و تمرکز
  • آب شدن چربی ها و عضله سازی با انجام ورزش
  • کاهش استرس
  • کاهش اعتیاد به مواد محرک کافئین دار
  • کاهش تصادفات رانندگی
  • کاهش ابتلا به افسردگی و...

اگر خواب کافی را در اولویت خود قرار ندهید، خواندن ادامه این مقاله کمک زیادی به شما نخواهد کرد. برای کسی اهمیتی ندارد که شما ساعت 5 صبح از خواب بیدار شده باشید در حالیکه آن شب فقط 3 ساعت خوابیده اید؛ به یاد داشته باشید حتی اگر از مواد محرک برای جبران خواب خود استفاده کنید، این اثر پایدار نخواهد بود و در دراز مدت به سلامتی شما آسیب وارد می کند.

2- نماز و مناجات به منظور افزایش روحیه معنوی و هوشیاری:

prayer-for-traditional-marriage

 حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که «شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند.» بعد از یک خواب راحت و آسوده، نماز خواندن و مناجات کردن با خداوند می تواند روحیه معنوی شما را مثبت و پرنشاط کرده و مسیر موفقیت تان را هموار کند. نماز و دعا سبب می شوند همواره شکرگزار هر چیزی که دارید، باشید. شکرگزاری واقعی به این معناست که با ذهنی باز، قدردان نعمت ها باشید. وقتی با ذهنی مثبت به مسائل نگاه کنید، کائنات در تسخیر شما خواهند بود و فرصت ها و امکانات زیادی پیش رویتان قرار می گیرند. در این حالت مردم مجذوب شما خواهند شد. هرگاه برای آنچه که دارید، سپاسگزار باشید، تعداد بیشتری از مردم خوب و مثبت اندیش جذب شما خواهند شد. به یاد داشته باشید قدردانی یک عادت مسری است.

شاید بتوان گفت شکرگزاری مهمترین کلید موفقیت است و به همین دلیل به عنوان مادر تمام فضایل اخلاقی لقب گرفته. اگر شما روز خود را با نماز، نیایش و شکرگزاری از خداوند آغاز کنید، همواره آرامش داشته و می توانید از فرصت هایی که جهان پیرامونتان به شما پیشنهاد می دهد، نهایت استفاده را ببرید.

3- فعالیت های بدنی سخت داشته باشید:

41067658-cf66-4048-9d13-8398d97ac7bc

 به گفته مرکز بهداشت جهانی و کنترل بیماری ها، علی رغم نقشی که ورزش در سلامتی روح و جسم دارد، یک سوم از مردان و زنان آمریکایی که در سنین 25 تا 64 سالگی قرار دارند، بطور مرتب ورزش نمی کنند. اگر می خواهید جزو افراد سالم، شاد و خلاق جهان باشید، بطور منظم ورزش کنید. بسیاری از مردم برای داشتن جسم سالم فوراً باشگاه رفتن را انتخاب می کنند درحالیکه انجام ورزش صبحگاهی حتی در حیاط منزلتان نیز می تواند سبب ایجاد روحیه مثبت و پرنشاط در شما شود.

همواره با توجه به علایق خود، نوع ورزشتان را انتخاب کنید. ثابت شده است که ورزش کردن، احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر افسردگی و استرس را به شدت کاهش داده و تاثیر مستقیمی در موفقیت شما در زندگی حرفه ای تان می گذارد. اگر به سلامتی بدن خود اهمیت ندهید، در همه جوانب زندگی تان دچار مشکل خواهید شد.

4- مصرف 30 گرم پروتئین در روز:

The Little Chef Olympic Breakfast

 پروفسور دونالد لین، استاد ممتاز دانشگاه النویز آمریکا و متخصص تغذیه می گوید، بایستی در هر وعده صبحانه، حداقل 30 گرم پروتیئین مصرف شود. همچنین تیم فریس در کتابش بنام " بدن چهار ساعته"، اشاره می کند که 30 دقیقه بعد از بیدار شدن، باید 30 گرم پروتئین مصرف شود. وی می گوید پدرش توانسته بود با همین روش در طول یک ماه، 8.5 کیلوگرم، وزن کم کند. غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند، شما را بیشتر سیر نگه می دارند زیرا مدت زمان بیشتری در معده باقی می مانند. همچنین پروتئین سطح قند خون را در وضعیت ثابتی نگه می دارد و باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید.

گفتنی است مصرف پروتئین باعث کاهش اشتها به خوردن کربوهیدرات های سفید مانند نان تست، شیرینی و دونات (که از عوامل اصلی چاقی هستند)  می شود. او چهار روش را برای مصرف پروتئین در صبح، پیشنهاد می دهد:

  • حداقل 40 درصد از کالری شما در وعده صبحانه باید از پروتئین تامین شود.
  • مصرف 2 تا 3 عدد تخم مرغ در وعده صبحانه (هر کدام حدوداً 6 گرم).
  • اگر از تخم مرغ خوشتان نمی آید، از گوشت قرمز، گوشت بوقلمون، سوسیس یا پنیر استفاده کنید.
  • نوشیدنی های پروتئین دار بنوشید.

کسانی که نمی توانند گوشت قرمز یا تخم مرغ مصرف کنند می توانند حبوبات، سبزیجات و انواع مغزها که سرشار از پروتئین هستند را استفاده کنند.

5- دوش آب سرد بگیرید:

آنتونی رابینز، نویسنده، بازیگر و سخنران آمریکایی، روز خود را با پریدن در یک استخر آب سرد با دمای 13 درجه سانتیگراد، شروع می کند. اما به راستی او چرا اینکار را انجام می دهد؟ دوش آب سرد می تواند باعث سلامتی جسمی و روانی شود. وقتی مرتباً زیر دوش آب سرد بروید، عملکرد سیستم ایمنی بدن، غدد لنفاوی، دستگاه گردش خون و سیستم گوارشی تان، در دراز مدت بهبود می یابد. همچنین دوش آب سرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزنتان خواهد شد. تحقیقات نشان داده اند که گرفتن دوش آب سرد می تواند اثر بهتری در رفع علائم افسردگی، نسبت به قرص های تجویز شده داشته باشد زیرا باعث آزادسازی مواد شیمیایی در بدن و بروز شادی و نشاط در فرد می شود.

البته ترس از آب سرد، یک امر ذاتی است و احتمالاً همه شما برای گرفتن دوش آب گرم، چند دقیقه ای را بیرون از حمام منتظر مانده اید و یا اگر آب گرم نشده، حمام رفتن را به فردا موکول کرده اید تا بتوانید مثل همیشه زیر دوش آب گرم بروید. دوش آب سرد مثل پریدن در استخر است. بعد از 20 ثانیه، بدن شما به آب سرد عادت می کند. هنگامی که زیر دوش بروید، قلب شما به شدت شروع به تپیدن می کند اما بعد از 20 ثانیه، دمای آب برایتان عادی می شود.

دوش آب سرد معجزه می کند و سبب افزایش قدرت اراده، خلاقیت و انگیزه تان خواهد شد. در نظر داشته باشید وقتی زیر دوش هستید، آهسته نفس کشیده و آرام باشید. خواهید دید که ایده های زیادی به ذهنتان خطور می کند و شما را برای رسیدن به هدف هایتان ترغیب می کند.

6- محتواهای نشاط بخش و مفید را مطالعه کنید:

مردم عادی همواره به دنبال سرگرمی هستند در حالیکه افراد خاص به دنبال آموزش و یادگیری بیشتر می گردند. برای افراد موفق دنیا، خواندن حداقل یک کتاب در هفته امری عادی محسوب می شود و دائماً در حال یادگیری اند.

شما نیز می توانید هفته ای یک کتاب صوتی را تمام کنید. کافی است در طول مسیر دانشگاه یا محل کار به آن گوش دهید. به یاد داشته باشید مطالعه 15 تا 30 دقیقه مطالب مفید و نشاط بخش در هر روز می تواند سطح اطلاعات تان را به کلی تغییر داده و به شما کمک کند تا متفاوت از سایرین بیندیشید و جهان را از دریچه ای دیگر ببینید.

 7- چشم انداز های زندگی خود را بازبینی کنید

اهداف زندگیتان را بنویسید و آنها را به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی کنید. هر روز چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن آنها کنید. اگر هر روز اهداف بلند مدت خود را بخوانید، درواقع هر روز به آنها فکر کرده اید. به یاد داشته باشید همواره به هر آنچه که بیندیشید، برایتان اتفاق می افتد. اگر همواره به اهداف خود و چگونگی رسیدن به آنها فکر کنید، تحقق آنها بسیار ساده تر خواهند بود.

رسیدن به اهداف زندگی یک علم است. هیچ سردرگمی یا ابهامی در آن وجود ندارد. اگر یک الگوی ساده را دنبال کنید، صرفنظر از اینکه اهداف شما در زندگی تا چه حد بزرگند، می توانید به هر آنچه که می خواهید برسید. یکی از جنبه های اساسی این کار نوشتن و مرور آنها در هر روز است.

8- حداقل یک قدم برای پیشبرد اهداف بلند مدت خود بردارید

قدرت اراده مانند ماهیچه ایست که با تمرین و تکرار توانمند می شود. بطور مشابه توانایی شما در اتخاذ تصمیم های سخت به مرور زمان کاهش می یابد. هرچقدر تصمیم های بیشتری بگیرید، کیفیت آنها پایین می آید و اراده تان نیز ضعیف تر می شود.

در نتیجه بهتر است که انجام کارهای دشوار را در اولویت برنامه خود قرار دهید. اگر این کار را نکنید، امورتان به سادگی پیش نخواهند رفت و در آخر هر روز دچار خستگی مفرطی خواهید شد و هزار دلیل برای خودتان می تراشید تا انجام کاری را به فردا موکول کنید اما بدانید که آن فردا هیچگاه نخواهد آمد.

همواره به یاد داشته باشید که اولویت با انجام کارهای سخت است؛ کارهایی که به تصمیم گیری دشوار و اراده ای قوی نیاز دارند. اگر هر روز یک قدم برای پیشبرد اهدافتان بردارید، خواهید دید که آن اهداف، آنقدر هم دور از دسترس نبوده اند.

چنانچه بتوانید به این هشت عادت عمل کنید، خواهید توانست کارهای مهمتر را زودتر انجام داده و خود را در موقعیت موفقیت قرار دهید. می توانید در زندگی شخصی و شغلی خود بهتر ظاهر شده و به رویاهایتان برسید. همچنین قادر خواهید بود ارتباطات خود را بهبود بخشیده، شادتر زندگی کرده، موثر تر بوده و اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید.

 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 3451
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22922390