Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

توصیه هایی برای سفرهای نوروزی

توصیه هایی برای سفرهای نوروزی

تعطیلات طولانی نوروز، فرصت بسیار مناسبی برای مسافرت است، نه درس و مدرسه مانع می‌شود و نه کار و مسئولیت؛ آب و هوای خیلی از نقاط دنیا هم در این وقت سال، جان می‌دهد برای گذرندان اوقاتی فرح‌بخش. با این وجود، بد نیست پیش از سفر، حواس خود را جمع کنید ...

تعطیلات طولانی نوروز، فرصت بسیار مناسبی برای مسافرت است، نه درس و مدرسه مانع می‌شود و نه کار و مسئولیت؛ آب و هوای خیلی از نقاط دنیا هم در این وقت سال، جان می‌دهد برای گذرندان اوقاتی فرح‌بخش. با این وجود، بد نیست پیش از سفر، حواس خود را جمع کنید و نکاتی را در نظر داشته باشید که می‌توانند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند و خاطره‌ی سفری راحت و بی‌دردسر را برای شما باقی بگذارند.
اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر دارید، به‌خاطر داشته باشید که هفته‌ی دوم تعطیلات نوروزی برای مسافرت مناسب‌تر است؛ روزهای اول تعطیلات، مردم بیشتر سفر می‌کنند و شهرهای توریستی شلوغ‌تر هستند.

بهتر است که قبل از سفر، خرید بلیت و رزرو هتل خود را انجام دهید. به‌خصوص در شهرهای پرمسافر، ممکن است در صورت عدم انجام این کار، در مقصد با مشکل مواجه شوید. اگر قصد سفر با اتوموبیل شخصی خود را دارید، حتماً قبل از سفر اتوموبیل را از نظر فنی معاینه کرده و عیب‌های احتمالی آن را رفع کنید.

قبل از سفر، تمام شرایط مقصد خود را بررسی کنید؛ آب و هوای مقصد، مقرارت گمرک، لیست داروهای ممنوع، شرایط رانندگی در آن‌جا و ... از آن دسته اطلاعاتی هستند که دانستن‌شان لازم است.

همراه داشتن داروهایی که مصرف می‌کنید را فراموش نکنید! در تعطیلات ممکن است داروخانه‌‌ی شبانه‌روزی به راحتی پیدا نشود. بردن داروهای مسمومیت، سرماخوردگی و مُسکن هم ضرری ندارد.

فراموش نکنید که تعطیلات نوروز برای همه فصل سفر است؛ کسانی که به سفر نمی‌روند هم یا در مهمانی و دید و بازدید هستند و یا هوای خوب بهاری اجازه نداده در خانه بمانند؛ طبعاً دزدها هم از وجود خانه‌های خالی نهایت استفاده را می‌برند. پس فراموش نکنید که قبل از سفر، امنیت خانه‌ی خود را بالا ببرید:

- مطمئن شوید که هیچ در و پنجره‌ای قفل خراب یا شکسته ندارد.
- جلوی در چوبی آپارتمان‌، یک حفاظ آهنی نصب کنید.
- وسایل با ارزش مثل پول و جواهرات را در خانه‌ی خالی نگه‌داری نکنید.
- بد نیست چراغ آشپزخانه یا یکی از اتاق‌ها را که پنجره‌ای به بیرون دارند، روشن بگذارید؛ گرچه این کار حقه‌ای قدیمی است، اما هنوز هم چراغ روشن یعنی کسی در این خانه حضور دارد. می‌توانید از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کنید که در مصرف انرژی هم زیاده‌روی نکرده باشید.
- ممکن است قبل از نوروز، غریبه‌ها برای تعمیرات یا نظافت زیاد به خانه‌ی شما رفت‌وآمد کنند؛ برنامه‌ی سفر خود را در مقابل آن‌ها بر زبان نیاورید.
- اگر سفر شما طولانی است، به یکی از اقوام یا دوستان مورد اعتماد خود کلید خانه را بدهید تا هر چند روز یک‌بار، سری به خانه‌ی شما بزند.


-پول‌ها و مدارک خود را در جیبی بگذارید که فقط خودتان دسترسی داشته باشید. جیب‌برها ممکن است با تنه‌ زدن ناگهانی و یا یک دعوای ساختگی، به راحتی کیف پول شما را بدزدند.
- اگر قصد دارید وعده‌های غذایی را در رستوران‌های بین راه صرف کنید، مطمئن شوید که آن رستوران، مجوزهای لازم را دارد. قبل از سفارش، به نظافت میزها، روپوش پیشخدمت‌ها، قاشق و چنگال و سایر ظروف دقت کنید. بعضی از رستوران‌دارها به شما اجازه می‌دهند از آشپزخانه هم بازدید کنید و از بهداشت در طبخ غذا مطمئن شوید.
-قبل از صرف غذا، به‌خصوص غذاهای پروتئینی نظیر گوشت، مرغ و ماهی، مطمئن شوید که کاملاً مغرپخت شده و نیمه‌خام باقی نمانده است. همچنین بهتر است از سفارش دادن انواع خورش‌ها (به دلیل احتمال مانده‌بودن آن‌ها)، کباب کوبیده و همبرگر (به دلیل استفاده‌ی برخی رستوران‌ها از گوشت‌چرخ‌کرده‌ی کهنه با کیفیت پایین) و صرف سبزیجات (به دلیل آلودگی‌های احتمالی) خودداری کنید.

-مشکل بزرگ تعطیلات نوروز، خطر اضافه‌وزن است؛ مراقب چربی و کالری بالای غذاها باشید. اگر بیماری قلبی یا چربی خون بالا دارید، ممکن است صرف غذاهای سنگین برای شما مشکل ایجاد کند. بهتر است با صرف وعده‌های کم‌حجم با تعداد بیشتر در روز، تمام مزه‌های جدید مقصد خود را امتحان کنید تا این که از صبح تا شب چیزی نخورید و بخواهید در یک وعده همه را جبران کنید.

-به مقدار کافی آب سالم بنوشید. از شیرهای آب عمومی استفاده نکنید و حتماً بطری‌های کوچک آب‌معدنی قابل حمل به همراه داشته باشید. اگر فرزند کوچکی دارید، به او نیز آب کافی و میوه‌ و سبزیجات ضدعفونی‌شده بدهید. نوشیدن مایعات سالم، علاوه بر این‌که در برابر مسمومیت‌ها از بدن محافظت می‌کند، مقدار آبی را که بدن در اثر فعالیت از دست‌ داده نیز جبران می‌کند. هنگام خرید مواد غذایی بسته‌بندی شده مثل آب‌معدنی، آب‌میوه و... به تاریخ تولید و انقضا، پروانه‌ی ساخت و سالم بودن بسته‌بندی آن دقت کنید.

-اگر به یک شهر ساحلی سفر می‌کنید، غذاهای دریایی وسوسه‌کننده‌ی آن‌جا را حتماً امتحان کنید. البته بد نیست هنگام انتخاب غذا، ماهی‌های بدون تیغ را سفارش دهید؛ غذا را آهسته و با دقت میل کنید و مواظب تیغ‌های کوچکی که به چشم نمی‌آیند هم باشید. اگر فرزند کوچکی دارید بیشتر مراقب بشقاب‌اش باشید و توضیح دهید که تیغ ماهی‌ها را حتماً باید جدا کند.

-قبل از ترک خانه، مطمئن شوید که تمام وسایل الکترونیکی غیرضروری خاموش هستند. بد نیست دوشاخه‌ی آن‌ها را از جریان برق خارج کنید؛ شیر اصلی گاز را قطع کنید و چک کنید که تمام شیرهای آب بسته باشد.

-فصل بهار است و خریدن چیزهای نو و تازه، وسوسه‌کننده. مواظب دخل و خرج خود باشید و هیچ‌گاه جیب خود را خالی نگاه ندارید، همیشه مقداری پول برای هزینه‌های احتمالی و مواقع ضروری کنار بگذارید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2288
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22930254