Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

به کلاب سی ساله‌ها خوش آمدید!

به کلاب سی ساله‌ها خوش آمدید!

برای جبران ضررهایی که ناخواسته و با تغذیه اشتباه در دهه بیست به بدنتان وارد کرده‌اید هنوز دیر نشده!!! از این شش خوراکی بیشتر میل کنید!!!

شاید شما هم تازه به این کلاب هیجان‌انگیز وارد شده‌اید و یا چند سالی هست که کارت عضویت این کلاب را به همراه دارید. بدیهی است که عضویت در کلاب سی ساله‌ها علاوه بر اتفاقات جدیدی که در دنیای پیرامون شما، خلق‌وخو و رفتار و صد البته آدم‌ها و روابط کاری‌تان ایجاد می‌کند، آرام آرام در بدن شما هم تغییرات کوچکی را به وجود می‌آورد.

برای جبران ضررهایی که ناخواسته و با تغذیه اشتباه در دهه بیست به بدنتان وارد کرده‌اید هنوز دیر نشده. می‌توانید از این شش خوراکی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنم بیشتر میل کنید تا بدنتان تعادل و سلامت خود را بازیابد و پرانرژی و جذاب راه خود را به سوی آینده‌ای زیبا پیش بگیرد.

1- ماهی‌های آب سرد

اگر شما هم بعد از یک ورزش شدید دچار درد مفاصل می‌شوید و دائم نگرانید که نکند قرار است که به زودی آرتروز بگیرید، باید بگویم که الان زمان پیشگیری است.

ماهی‌هایی که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند، مانند ماهی قزل‌آلا، ماهی سلمون، ماهی سفید و ماهی تن سرشار از موادی هستند که به کمک آنها بدنتان خودش را از نو می‌سازد. هر بار که حدود 170 گرم از این ماهی‌ها را در یک وعده غذایی میل می‌کنید بدن شما چیزی حدود 1000 میلی‌گرم از اسیدهای چربDHAو EPAامگا 3 را جذب می‌کند و این باعث کم شدن سرعت انحطاط غضروف‌ها و عوامل ملتهب کننده مفاصل می‌شود.

2- غلات غنی شده

کورن فلکس، گرانولا و انواع غلات غنی شده یک راه آسان برای دریافت 100 درصد فولیک اسید روزانه مورد نیاز بدن هستند. شما می‌توانید صبح‌ها یک کاسه از این موجود خوش‌طعم را روانه شیر کم‌چرب کنید و علاوه بر اینکه به سرعت سیر شدید، بدنتان را از فولیک اسید روزانه بی‌نیاز کنید. اسید فولیک که به نام‌های فولات یا ویتامین B۹ نیز خوانده می‌شود برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و یاخته‌ها حیاتی و اساسی است.

3- پنیرهای سخت

بله، می‌دانم! شما هم فکر نمی‌کردید این اتفاق برایتان بیفتد ولی متاسفانه حقیقت دارد! بعد از وارد شدن به سی سالگی متابولیسمتان به طرز غریبی پایین می‌آید و حالا دیگر نمی‌توانید به راحتی قدیم هرچه که می‌خواهید بخورید. یعنی درست فردای شبی که یک چیزبرگر درسته را خورده‌اید زیپ شلوار جینتان سخت‌تر بسته شده و یا بعد از خوردن یک بستنی حسابی تا ساعت‌ها آن را درون معده‌تان احساس خواهید کرد! البته این تقصیر شما نیست. بعد از 25 سالگی متابولیسم به طور متوسط در هر دهه 5 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت.

حالا غصه نخورید! برای این موضوع هم راه علاجی هست. خوردن اسنک‌های کم شیرین و سرشار از پروتئین به بالا رفتن متابولیسم شما کمک شایانی خواهد کرد و باعث می‌شود که بدنتان احساس سبکی بیشتری داشته باشد. بهترین گزینه برای این اسنک‌ها پنیرهای سخت مثل پنیر سوییس، پنیر چدار و پنیر پرولون است که با خوردن یک بار در روز از آنها متابولیسمتان تا حدودی بالا خواهد رفت. هر 25 گرم از این پنیرها حدود 11 گرم پروتئین داشته و هاری از شکر هستند و قند خونتان را هم در مرحله نرمال نگه می‌دارند.

4- سبزهای تازه

مسلما سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند مانند اسفناج، براکلی و برگ چغندر نقش مهمی در سلامت سی ساله‌ها ایفا می‌کنند. این موجودات عزیز سرشار از ویتامین کا هستند که در جلوگیری از پوکی استخوان و انواع بیماری‌های التهابی بسیار پرقدرت ظاهر می‌شود.

والبته بیایید آنتی‌اکسیدان موجود در این برگ‌های سبز و زیبا را نادیده نگیریم. چرا که آنتی‌اکسیدان یکی از مهم‌ترین عوامل ضد پیری و همینطور ازبهترین دشمنان سرطان است. مطالعات نشان داده‌اندکه خوردن 2 تا 3 وعده ازبرگ‌های سبز در طول هفته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان معده، سینه وسرطان پوست را کاهش دهد.

5- حموس

مسلما یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات ورود به کلاب سی ساله‌ها چیزی نیست جز چین و چروک‌های پوست! اگر چه هنوز هیچ‌کدامشان عمقی ندارد و فقط خودتان از وجودشان آگاهید اما یک راه برای کمتر شدن آنها بدون استفاده از هیچ عمل جراحی وجود دارد: حبوبات!

بله درست است. این موجودات کوچک و قدرتمند چیزی فراتر از تصور ما هستند. آنها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد و دشمنان دیگر پوست مانند بالا رفتن سن، نور خورشید، استرس و آلودگی هوا مبارزه کند. پس تا می‌توانید حبوبات بخورید. لوبیا و نخود را پخته و میل کنید و یا اگر سختتان است، حموس یک راه حل عالی است. آن را لای ساندویچ ریخته و یا به عنوان دیپ با هویج و کرفس به صورت مرتب و با لذت تمام بخورید.

6- آجیل

تمامی اعضای خانواده آجیل البته از نوع بو نداده‌شان دارای محتوای بالای تغذیه‌ای هستند. اما میان آنها فندق، بادام، بادام‌زمینی و گردو جزو مهم‌ترین افرادی هستند که باید در است دهه از آنها استفاده کنید. آنها سرشار از ویتامین ای هستند که یک آنتی‌اکسیدان قوی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن به حساب می‌آید و بدن شما را در طول این سال‌ها از گزند بیماری‌ها حفظ می‌کند.

این قهرمانان بی‌نظیر همچنین حاوی مقادیر زیادی از ویتامین بی هستند که بدن شما را از تلفات استرس مانند بهم ریختن هورمون‌ها و افزایش فشار خون حفظ می‌کند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2742
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22930708