Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

حل پازل پیشانی از ماسک یخ تا پوست بری

حل پازل پیشانی از ماسک یخ تا پوست بری

همه مشکلات از آینه شروع شد،

همه مشکلات از آینه شروع شد، البته ممکن است همه مشکلات مربوط به آن دوره نبوده باشد و بخشی از ان مربوط به دوره‌ای باشد که آدم‌ها یاد گرفتند در مورد یکدیگر نظر بدهند، گاهی بگویند اوخ‌اوخ گاهی بگویند واااای، دقیقا در یکی از این دو زمان بود یا احتمالا در تلاقی این دو زمان که آدمی خودش هم فهمید که اوخ‌اوخ، چاق شده، کنار چشم‌ها خط اتفاده ان هم سه تا، بین دو ابرو خط‌ها عمق پیدا کرده‌اند کمی بالاتر با خط‌های افقی تلاقی پیدا کرده‌اند. این واقعا از دید هر ناظری در آینه، اوخ‌اوخ دارد، دیگر چه برسد به اینکه در یک مهمانی، یک مناسبت یا اصلا یک دیدار چند دقیقه‌ای و کوتاه طرف دست بکشد روی همان خط‌هایی که افتاده روی پیشانی‌ات و بگوید «اینا دیگه چیه؟» همین لحظه‌هاست که تمام وجود آدمی (لطفا تصور نکنید ارتباطی میان زن و مرد بودن دارد، در هر موردی تفکیک جنسیتی قائل شویم، در میل به جوان ماندن و زیبایی و طراوت، هیچ خط و خط کشی انها را از هم جدا نمی‌کند، تنها فرقش این است که خانم‌ها بیشتر آن را ابراز می‌کنند یا از بس در گذشته‌ای دور، خیلی دور، این وصله را به آنها چسبانده‌اند در یک جبر تاریخی این وصله را با خود حمل می‌کنند) پر می‌کشد برای آن صدای پرانرژی که می‌گوید: «واااای تو هیچ تکونی نخوردی، انگار قصد پیر شدن نداری؟!» این جمله آخر را هم وقتی می‌گویند که یک چشمک و یک سقلمه با آرنج حواله پهلویت کنند که خودت را جوان نگه داشتی‌ها ای شیطون..

در یک دوره زمانی شاید تمهیدات زیادی برای از بین بردن خط و خطوط پیشانی لازم بود اما علم چنان راه خود را خوب پیدا کرده که دائم پیشرفت و پله‌های ترقی را طی می‌کند و به طور مداوم ما را از شر بسیاری از نگرانی‌‌ها نجات می‌دهد. یکی از آنها هم همین خطوط عمودی و افقی پیشانی است که با یک جراحی بدون درد و خونریزی ماجرایش فیصله پیدا می‌کند. البته اولش همه این را می‌گویند و خیلی راحت می‌گیرند مثل قصه مهریه که کی داده و کی گرفته، بعد معلوم می‌شود قصه جدی‌تر از ان است که گفته بودند. کار به خون و خونریزی و بخیه هم می‌کشد.

پازل پیشانی را حل کنید

کسانی که اخم می‌کنند، ابرو در هم می‌کشند و پیشانی‌شان را جمع می‌کنند، بیشتر در معرض چروک افتادن پوست پیشانی هستند. اگر از دسته‌ای هستید که هم زیاد اخم کرده‌اید و هم زیاد پیشانی‌تان را چین داده‌اید، شک نکنید که در همان جوانی یک جدول با خطوط عمودی و افقی در پیشانی‌تان نقش بسته است و حالا باید آن را حل کنید.

از من می‌شنوید به هر دلیل و بهانه‌ای راه به دکتر نبرید. باور کنید راه‌های خوبی وجود دارد که می‌توانید پوست خوبی برای خود بسازید، ان هم با هزینه‌ای معادل صفر. اما اگر بعدا برایتان مهم بود که در مواجهه با دیگران نگویید مفت و مجانی پوستم را زنده و شاداب نگه داشته‌ام، با لحنی خیلی بی‌خیال بگویید: «ما ارثی پوست خوبی داریم» یا حتی می‌توانید کمی خود خود را تعجب‌زده نشان دهید و بی‌خبر از همه جا بگویید: «جدی می‌گویی؟ واقعا پوستم خوبه» اما من جای شما بودم از این ادا و اصول‌ها دست برمی‌داشتم و می‌گفتم خودم طبیب خودم بودم، البته صفحه زیبایی مجله هم خیلی موثر بود.

اگر هنوز دچار این بیماری جدولی نشده‌اید، پیشنهاد من این است که به طور مداوم مراقب خودتان باشید و تا می‌توانید اخم نکنید و پیشانی‌تان را چروک نیندازید. حتی به چند نفر نیز سفارش کنید به محض مشاهده تغییرات مذکور در صورتتان سریع هشدار بدهند و شما را منع کنند. سعی کنید صورت و به خصوص پیشانی را در شرایط مختلف ماساژ دهید. کمی نوک انگشت‌ها را با یک روغن که می‌تواند روغن بچه یا زیتون هم باشد، چرب کنید و دو جهت پوست پیشانی را بکشید. یک بار از میانه پیشانی تا نزدیک شقیقه‌ها و یکبار از میان ابروها تا بالای پیشانی این کار را چندین بار تکرار کنید علاوه بر انکه آرامش خاصی دارد و حتی برای سردرد موثر است، موجب ورزش پوست پیشانی و کشیده شدن آن می‌شود. این روش واقعا ساده‌ترین و بی‌خرج ترین راهی بود که می‌توانید برای یک دوره از پوست پیشانی‌تان محافظت کنید.

البته همچنان راه‌های دیگری دارم ولی کمی بعدتر در موردش صحبت خواهیم کرد.

اما اگر کار از کار گذشته و شیارهای پیشانی‌تان عمق پیدا کرده و در عین حال فرصتی برای این ماساژ‌ها ندارید و سریع می‌خواهید به هدف برسید، بوتاکس در مقابل شماست.

استفاده از سم بوتولینیوم (بوتاکس) یکی از روش‌های شایع کاهش چین و چروک صورت است که یک پروتئین خالص شده استریل حاصل از باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم در آزمایشگاه است. با تزریق این ماده در مقادیر کم داخل عضله صورت، عضلات اطراف ناحیه تزریق قابلیت تحریک شدن توسط عصب‌ها را برای مدت چند ماه از دست می‌دهند و به علت بی‌حرکتی عضلات، چین و چروک ناخواسته صورت کم می‌شود. در واقع بعد از تزریق بوتاکس شما حتی به میل و اراده خودتان هم نمی‌توانید اخم کنید، ابرو در هم بکشید و از طریق صورت، احساستان را بیان کنید. صورت شما همیشه کشیده است.

بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس انتظار معجزه نداشته باشید، همانطور که بعد از آمپول آمپی‌سیلین باید کمی صبر کنید و حتی نیاز است بیش از یک تزریق انجام دهید. نتیجه تزریق بوتاکس هم بعد از چند روز شروع می‌شود و معمولا برای کامل شدن به 7 تا 10 روز زمان نیاز دارد. طول اثر بوتاکس معمولا سه تا شش ماه است و بعد از ان حرکات عضله و چین و چروک‌ها باز می‌گردند و دوباره می‌توانید اخم کنید.

میزان اثر سم بوتولینیوم به عواملی مثل ضخامت و نوع پوست، شدت چین و چروک بستگی دارد. البته این تزریق ممنوعیت‌هایی نیز دارد: برای افراد کمتر از 18 یا بیشتر از 65 سال، افراد دچار حساسیت به پروتئین شیر گاو، افرادی که به محصول بوتولینیوم دیگری واکنش حساسیتی داده‌اند، کسانی که در محل تزریق عفونت پوستی دارند و در نهایت خانم‌های باردار یا آنها که در دوران شیردهی قرار دارند، بهتر است خودشان برای تزریق مراجعه نکنند چون جواب منفی است. اگر هم جواب مثبت شنیدند در تخصص پزشک سریع شک کنند و حتما به دیگران پیشنهاد کنند برای ویزیت پیش آن دکتر نروند.

دو برند اصلی مورد استفاده در دنیا، بوتاکس و دیسپورت هستند که هر دو مورد تایید اداره غذا و داروی آمریکا هستند. در ایران دیسپورت محصول کشور انگلیس به طور قانونی وارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد البته این محصول از انواع با کیفیت و گران بازار است، وگرنه انواع برند‌های چینی، کره‌ای و کانادایی هم در بازار وجود دارد. قیمت یک بار بوتاکس برای شما، البته با توجه به اینکه قرار است مشتری شوید و هر شش ماه مراجعه کنید، بسته به برند و دستمزد پزشک متفاوت است.

پوست اضافه پیشانی را ببرید

خیلی سال پیش بود، یک نفر گفت چقدر اخم به صورتت میاد، جذاب‌تر می‌شی، از همان زمان بود که اخم در صورتم نشست

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 2 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 2
  • تاریخ: دوشنبه 20 آذر 1396 - 15:52
  • صفحه: سلامت
  • بازدید: 3942

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 687
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23007215