Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

جنگ لیزر و موهای زائد

جنگ لیزر و موهای زائد

قدمت موهای زائد حتماً به همان طول عمر مو است

قدمت موهای زائد حتماً به همان طول عمر مو است، شاید هم بعدتر آمده، اما این بخش نه برای شما مهم است و نه موضوع حرف ما، بحث سر آن است که از زمانی که در صورت و بدن یکی از این موهای سمج و زخیم ظاهر میشود، امان آدم را می برد. سرعت رشدش هم چند برابر همه موهاست. هنوز از ریشه کنده نشده، یکی دیگر سردر می آورد. حالا راه هایی هم برای سر به نیست کردنش است، اما گاهی آدم می ماند که واقعا نابود می شود یا نه. دکترها می گویند روشی قطعی است، فقط ایراد آنجاست که قیمت ها متفاوت است.

قبل از آنکه لیزر را تحلیل کنیم، بگویم که در انتخاب دکتر و مرکز پزشکی، دقت کنید. هر دکتر نام آوری که وقت های قبلی اش از یک سال پیش پر شده، قیمت هایش عجیب و غریب است. الزاماً بهترین نیست، بلکه شما براساس مراجعان قبلی و میزان رضایت مندی آنها باید پزشک خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که موضوع پوست شما مطرح است و باید بسیار مراقب باشید. لیزر طیف خاصی از نور است که تقویت شده است. در لیرز موهای زائد، طیف مخصوص فقط 2 تا 3 میلی متر به زیر پوست نفوذ میکند و آن هم فقط به ریشه مو برخورد می کند و آن را تخریب می کند و به بافت های مجاور آسیبی نمی رساند.

معمولاً تعداد جلسات لازم برای درمان موهای زائد حداقل4 جلسه و حداکثر 8 جلسه و برای موهای زائد بدن حداکثر 5 تا 6 جلسه است. معمولا فاصله جلسات، هر 4 تا 6 هفته یک بار است.

عموما درجلسه لیزر کل موهای صورت حداکثر 10 دقیقه زمان می برد و بعد از لیزر هم هیچ زخمی روی پوست بیمار ایجاد نمی شود، البته ممکن است در برخی افراد پوست ملتهب و قرمز شود که آن هم به طور معمول باید ظرف چند دقیقه از بین برود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تراکم موهای زائدتان زیاد است و موهای تیره و ضخیمی هم دارید، ممکن است هنگام لیزر احساس درد و یا سوزش کنید، برای کاهش این ناراحتی نیم ساعت قبل از انجام لیزر می توانید از کرم بی حس لیدوکایین 5 درصد استفاده کنید.

دو هفته بعد از اولین جلسات لیزر، موهای لیزر شده بسیار سست ونازک می شوند و هر بار که عمل انجام شود، از تراکم و ضخامت آن ها کاسته می شود تا در نهایت از بین می رود.

لیزر بر روی موهای قهوه ای و تیره بیشترین تاثیر را دارند و در مقابل بر روی موهای سفید اثر ندارند.

 

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 5 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 5
  • تاریخ: یکشنبه 21 آبان 1396 - 18:19
  • صفحه: سلامت
  • بازدید: 4322

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 2197
  • بازدید دیروز: 4452
  • بازدید کل: 23033301