Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

5 اشتباه رایج درباره صبحانه

5 اشتباه رایج درباره صبحانه

صبحانه معمولاً به عنوان مهم ترین وعده غذایی روزانه شناخته می شود.

با این حال و علی رغم تمام مباحثی که در خصوص صبحانه مطرح می شود (از کنترل گرسنگی گرفته تا تأثیرات جادویی بر کاهش وزن)، علم جدید نشان داده است که بسیاری از ادعاهای موجود در این باره چندان درست نیستند. پنج اشتباه رایج در خصوص صبحانه از این قرار است:

افسانه اول: خوردن صبحانه باعث کاهش وزن می شود

پیش از این باور عمومی آن بود که خوردن صبحانه به کنترل چاقی کمک می کند و چندین دهه به این تاثیر در کاهش وزن اشاره میشد. اما اینک یافته های جدید نشان می دهند که تفسیر قبلی تا حدودی اشتباه است. براساس گزارش نیویورک تایمز، پیش از این تصور می شد که کسانی که صبحانه می خوردند فعالیت بدنی بیشتری را در دارند و در تغییر عادات غذایی موفق ترند. اما تحقیقات جدید نتیجه ای عکس این را نشان می دهد. خوردن صبحانه با فعالیت بدنی بیشتر ارتباطی اندک و با تغییر متابولیسم و سوخت و ساز بدن هیچ ارتباطی ندارد. در واقع نوع و حجم غذای مصرفی، در کنار برنامه ورزشی فرد، برای کاهش وزن بسیار اهمیت دارد.

افسانه دوم: صبحانه برای قلب مفید است

در همین تحقیق که در مجله تغذیه کلینیکی ایالات متحده منتشر شده است، باور عمومی به تأثیر خوردن صبحانه در سلامت قلب مورد چالش قرار گرفته است. چرا که ارتباط اندکی میان صبحانه و سیستم قلبی ما وجود دارد.

افسانه سوم: صبحانه بخورید تا اشتهای شما در طول روز کمتر شود

با آنکه اغلب می شنویم که صبحانه می تواند خوردن پیاپی و ریزه خواری را در طول روز کمتر کند، مطالعات جدید نشان می دهند که چنین نیست. محققان تأثیرات ناشی از نخوردن صبحانه را در مقایسه با مصرف رژیم هیدروکربنی یا پرفیبر در صبح مورد بررسی قرار داده اند. آنها نتیجه گرفتند کسانی که از خوردن صبحانه صرفنظر می کنند، در زمان ناهار گرسنه تر هستند، اما در مجموع مقایسه با کسانیکه صبحانه می خوردند کالری روزانه کمتری مصرف می کنند.

اگر شما با گرسنگی از خواب بیدار می شوید، یقیناً باید صبحانه سالمی بخورید؛ اما اگر با احساس گرسنگی در طول روز مقابله می کنید، بهتر است پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مطالعات نشان می دهد که افزایش میزان پروتئین مصرفی می تواند به افزایش ترشح هورمونی خاص کمک کند که برای مقابله با گرسنگی بسیار سودمند است. در نتیجه با آنکه صبحانه به تنهایی ممکن است از احساس گرسنگی شما در طول روز کم نکند، اما یک رژیم دارای پروتئین در صبح احتمالاً می تواند به کاهش گرسنگی شما در طول روز کمک کند. برای این کار می توانید از تخم مرغ، پنیر و یا آجیل استفاده کنید تا پروتئین بیشتری دریافت نمایید.

افسانه چهارم: همه باید صبحانه بخورند

قطعا ورزشکاران نیاز مبرمی به خوردن صبحانه کامل دارند و این وعده برای آنها حیاتی است. ممکن است روزهای شنبه برای رسیدن به محل کارتان تلاش ذهنی زیادی نیاز باشد، اما اگر گرسنه نیستید برای سوار شدن به قطار یا راندن خودرو آنقدر به کالری نیاز ندارید که صبحانه به وعده ای ضروری تبدیل شود. با این حال کسی که برای ورزش خاصی مانند دو ماراتن تمرین می کند، باید پیش از این کار انرژی مورد نیاز بدن را تأمین نماید.. اگر شام آخرین وعده غذایی شماست، در زمان بیداری می توانید تا 12 ساعت چیزی نخورید و در نتیجه کبد شما با کمبود 70 تا 80 درصدی گلیکوژن مواجه باشد (عاملی که به حفظ قند خون شما کمک می کند). از این رو خوردن صبحانه می تواند انرژی لازم را برای ورزش و تمرین صبحگاهی فراهم کند.

افسانه پنجم: خوردن زیاد قهوه در هنگام صبح باعث کم آبی بدن می شود

 

متن کامل مقاله را می توانید در نشریه معیشت، شماره 5 مطالعه نمایید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


  • منبع: نشریه معیشت، شماره 5
  • تاریخ: جمعه 19 آبان 1396 - 06:30
  • صفحه: سلامت
  • بازدید: 4724

یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 139
  • بازدید دیروز: 2589
  • بازدید کل: 23048930