Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب چه فوایدی دارد؟

نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب چه فوایدی دارد؟

معروف است که زنان ژاپنی بدن‌هایی لاغر، بدون چربی و سالم دارند. اگرچه به طور حتم ژنتیک در این قضیه نقش دارد، اما بسیاری ادعا می‌کنند رسمِ صبحگاهی‌ آنها در این میان بی‌تأثیر نیست. به طور خلاصه، بیشتر زنان ژاپنی بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، آب می‌نوشند


معروف است که زنان ژاپنی بدن‌هایی لاغر، بدون چربی و سالم دارند. اگرچه به طور حتم ژنتیک در این قضیه نقش دارد، اما بسیاری ادعا می‌کنند رسمِ صبحگاهی‌ آنها در این میان بی‌تأثیر نیست. به طور خلاصه، بیشتر زنان ژاپنی بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، آب می‌نوشند.
این رسمِ صبحگاهی که در حال حاضر در فرهنگ ژاپنی ریشه‌ی عمیقی پیدا کرده است، در حقیقت نوعی آب‌درمانی محسوب می‌شود که فواید آن از نظر علمی برای درمان برخی بیماری‌های بدن به اثبات رسیده است. از آنجا که ژاپن برخلاف بسیاری از کشورهای غربی آن‌چنان با مشکل چاقی و دیابت روبه‌رو نیست، شاید بد نباشد برای داشتن زندگی سالم‌ نکاتی از سبک زندگی آنها بیاموزیم.

چرا نوشیدن آب تا این اندازه اهمیت دارد؟ 

با توجه به اینکه آب ٪۷۰ بدن را تشکیل می‌دهد بنابراین، برای سرحال و سرپا نگه داشتن بدن جهت انجام درست کارها به آن نیاز داریم. زمانی که آب مورد نیاز بدن به قدر کافی تأمین نشود عواقب طولانی‌مدت و کوتاه‌مدتی برای سلامتی در پی خواهد داشت.
نرسیدن آب کافی به بدن در طولانی‌مدت ممکن است به رماتیسم مفصلی، میگرن، گلودرد، ورم مخاط روده بزرگ، سوءِهاضمه، فشارخون بالا، چاقی، بواسیر (بیماری مقعدی)، سرطان سینه، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت و سرطان رحم منجر شود. نوشیدن آب بعد از بیدار شدن و در طی روز، به بدن کمک می‌کند از این بیماری‌ها دور بماند.

چگونه آب‌درمانی کنیم؟

آب‌درمانی روشی اثبات شده برای درمان اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی و ناراحتی‌های مزمن چشمی است. همچنین، بعد از دنبال کردن آب‌درمانی شما در تمام طول روز احساس سرزندگی و سلامتی خواهید داشت.

بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از مسواک زدن، چهار مرتبه حدود ۱۶۰ میلی‌لیتر آب بنوشید و بعد از آن به مدت ۴۵ دقیقه چیزی نخورید. اگر نمی‌توانید چهار لیوان آب را با شکم خالی بنوشید می‌توانید با یک لیوان یا هر مقداری که می‌توانید این کار را شروع کنید. سپس به تدریج میزان آب را تا مقدار مطلوب ۶۴۰ میلی‌لیتر افزایش بدهید.

در طی روز، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار و شام) آب بنوشید اما، تا دو ساعت بعد از صرف این وعده‌های غذایی از نوشیدن آب خودداری کنید.

نتایج چه زمانی خود را نشان می‌دهند؟

دیابت یا فشار خون بالا: ۳۰ روز
یبوست و التهاب معده: ۱۰ روز
سل: ۹۰ روز

فواید اصلی نوشیدن آب بعد از بیدار شدن:

۱. کمک به دفع سموم از بدن:

نوشیدن آب به طور طبیعی باعث حرکات روده می‌شود. شب هنگام که بدن مشغول بازسازی خود است، سعی در دفع سموم دارد. زمانی که صبح ناشتا آب بنوشید با دفع سموم زیان‌آور، بدنی سالم و سرحال خواهید داشت. نوشیدن مقدار زیادی آب به تولید سلول‌های عضلانی و سلول‌های خونی جدید کمک می‌کند.

۲. سوخت‌و‌ساز را افزایش می‌دهد:

نوشیدن ناشتای آب سوخت‌و‌ساز شما را حداقل تا ٪۲۴ افزایش می‌دهد. به همین دلیل این کار برای افرادی که از رژیم‌های سخت غذایی پیروی می‌کنند بسیار مهم است. متابولیسم تقویت شده به معنای یک سیستم گوارشی بهتر است. اگر هضم سریع‌تری داشته باشید آسان‌تر می‌توانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. نوشیدن ناشتای آب با تمیز کردن روده‌‌ی بزرگ، امکان جذب بهتر مواد مغذی را فراهم می‌کند.

۳. به کاهش وزن کمک می‌کند:

وقتی صبح‌ها با شکم خالی آب می‌نوشید، با دفع سموم به بهتر شدن گوارش خود کمک می‌کنید و احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت. کمتر گرسنه می‌شوید و هوس شما برای غذا خوردن فروکش می‌کند. به همین دلیل نوشیدن آب از اضافه وزن ناشی از پُرخوری جلوگیری می‌کند.

۴. سوزش سردل و سوءِهاضمه را تسکین می‌دهد:

سوءِهاضمه‌ به دلیل افزایش اسیدیته‌ی معده (ترش شدن) ایجاد می‌شود. زمانی که این اسید به سمت مری بالا می‌آید احساس سوزش می‌کنید. اما وقتی صبح‌ها ناشتا آب می‌نوشید این مشکل با فرستاده شدن اسید به پایین و رقیق شدن آن حل می‌شود. این کار همچنین معده را برای صبحانه‌ای که قرار است میل کنید آماده می‌کند.

۵. رنگ چهره و درخشندگی پوست را بهبود می‌دهد:

کم‌آبی باعث بروز چین و چروک پیش از موعد و ایجاد منافذ عمیق در پوست می‌شود. در یک مطالعه مشخص شد نوشیدن ۵۰۰ میلی‌لیتر آب به صورت ناشتا با افزایش جریان خون به پوست باعث درخشندگی آن می‌شود. به علاوه نوشیدن بیشتر آب در طول روز موجب دفع سموم می‌شود که درخشندگی پوست را به همراه دارد.

۶. کمک می‌کند موهای براق، صاف و سالم داشته باشید:

کم‌آبی می‌تواند اثر جدی بر رشد مو داشته باشد. نوشیدن آب فراوان موهای شما را از درون تقویت می‌کند. آب یک چهارم وزن تار مو را تشکیل می‌دهد. کمبود آب می‌تواند باعث شکنندگی و نازکی مو شود. شما باید هر روز آب بیشتری بنوشید اما، نوشیدن آب به صورت ناشتا به بهترین شکل می‌تواند کیفیت موهایتان را افزایش دهد.
 

۷. از سنگ کلیه و عفونت مثانه جلوگیری می‌کند:

نوشیدن ناشتای آب برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و عفونت مثانه اهمیت دارد. این یک واقعیت است که نوشیدن آب با شکم خالی موجب رقیق شدن اسیدی می‌شود که مسبب اصلی سنگ کلیه است. هر چه آب بیشتری بنوشید (البته تا حد مجاز برای سلامتی)، از انواع بیشتری از سنگ کلیه و عفونت مثانه ناشی از سموم در امان خواهید بود.

۸. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند:

نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب به تعادل و تخلیه سموم سیستم لنفاوی کمک می‌کند که نهایتا به تقویت سیستم ایمنی منجر خواهد شد. سیستم ایمنی تقویت شده، از شما در برابر انواع مختلف بیماری‌ها محافظت می‌کند، در نتیجه کمتر بیمار خواهید شد.

همان‌طور که می‌بینید فواید زیادی برای نوشیدن آب بلافاصله بعد از بیدار شدن وجود دارد. بدون شک این راه آسان‌ترین کاری است که می‌توانید برای ایجاد تغییری مثبت در سبک زندگی‌تان انجام یدهید بدون اینکه پولی خرج کنید.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 766
  • بازدید دیروز: 1611
  • بازدید کل: 22883592