Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چربی‌ بخورید، لاغر شوید!

چربی‌ بخورید، لاغر شوید!

پزشکان امیدوارند با درک بهتر از فرآیندهای سوخت و ساز چربی قهوه‌ای در بدن در آینده بتوانند به شیوه‌ای موثرتر با چاقی و دیابت مقابله کنند.

چربی قهوه‌ای و چربی سفید دو نوع چربی موجود در بدن بیشتر پستانداران هستند اما چربی قهوه‌ای برخلاف چربی سفید، نوع مفیدی از بافت چربی برای سلامت بدن است.

چربی سفید معمول‌ترین نوع چربی است که در بافت‌های شکمی وجود دارد اما چربی قهوه‌ای نوعی چربی مفید است که در بافت جداره گردن یا کمر مشاهده می‌شود. چربی‌های قهوه‌ای برای درمان چاقی، مفید و حیاتی هستند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که این نوع چربی می‌تواند کالری‌ها را بسوزاند و به کنترل وزن کمک کند. پزشکان امیدوارند با درک بهتر از فرآیندهای سوخت و ساز چربی قهوه‌ای در بدن در آینده بتوانند به شیوه‌ای موثرتر با چاقی و دیابت مقابله کنند.

در این بررسی پزشکان با کمک ام‌آرآی به تشخیص چربی‌های قهوه‌ای در قسمت‌های مختلف بدن پرداختند. انجام این تصویربرداری به پزشک اجازه می‌دهد بین چربی قهوه‌ای و چربی سفید که توام با اضافه وزن است، تمایز قائل شود.

 «توماس باربر»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشکده پزشکی وارویک در انگلیس گفت: زمانی که تصور می‌شود چربی حفره‌های بدن را پُر کرده قبل از هرچیز به یاد چربی سفید می‌افتیم که پس از مصرف غذاهای چرب در بدن تشکیل می‌شود. چربی سفید به معنی ذخیره انرژی و آزادسازی هورمون‌ها در جریان خون است در حالی که چربی قهوه‌ای بیشتر شبیه ماهیچه عمل می‌کند و قادر است کالری بیشتری بسوزاند. یک نوع خاص چربی قهوه‌ای قادر است برخی از بافت‌های چربی‌ را برای گرم نگه داشتن بدن بسوزاند.

 بنا به گزارش لایوساینس، پزشکان در این مطالعه همچنان بر این باورند که شیوه‌های موثر و ایمنی برای فعال ساختن چربی‌های قهوه‌ای به منظور کاهش وزن و افزایش مصرف انرژی در بدن باید مورد بررسی قرار گیرند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 8335
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22927274