Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

20 توصیه برای شادابی پوست.

20 توصیه برای شادابی پوست.

از پوست به دليل تماس دائم آن با محرک هاي بيروني بايد با دقت زيادي محافظت شود.

از پوست به دليل تماس دائم آن با محرک هاي بيروني بايد با دقت زيادي محافظت شود. هنگام شب، پوست فرصت پيدا مي کند تا سلول هاي تازه را جايگزين سلول هاي مرده کند؛ به مرور زمان سلول هاي مرده روي رختخواب و بالش شما متراکم مي شود. بنابراين بهتر است براي سالم نگه داشتن پوست حداقل هر ۲هفته يک بار روبالشي خود را بشوييد. در اين مطلب به نقل از «webmd» به نکاتي در زمينه بهداشت پوست اشاره شده است که رعايت هر چه بيشتر آن به شادابي پوست شما کمک مي کند.

*کيسه کشيدن يا استفاده بيش از حد از اسکراب، چربي طبيعي پوست را از بين مي برد. بنابراين کافي است تنها هفته اي يک بار اين کار انجام گيرد. براي پيشگيري از خشکي لب از مرطوب کننده حاوي گليسيرين و وازلين استفاده کنيد. از جمع کردن لب ها بپرهيزيد زيرا به مرور زمان خط و چين و چروک دائمي روي پوست ايجاد مي شود.

*استرس يکي از مهم ترين دلايل ايجاد چروک پوست به حساب مي آيد. استرس علاوه بر ايجاد کدري، لکه و جوش در پوست به مرور زمان باعث ايجاد چروک مي شود. با انجام دادن يوگا، مطالعه کتاب، آشپزي و پياده روي با استرس مقابله کنيد.

*با مصرف بيش از حد شکر کلاژن پوست که باعث انعطاف پذيري مي شود، صدمه مي بيند که اين امر منجر به افتادگي پوست مي شود. ميوه هايي مانند انبه يا آناناس را جايگزين شکر کنيد.

*مي دانيم که ورزش کردن در درمان بيشتر بيماري ها موثر است. فعاليت هاي فيزيکي جريان خون را افزايش مي دهد. علاوه بر آن بدن را از طريق تعريق سم زدايي مي کند و با پاکسازي سلول هاي مرده، زمينه مساعدي را براي رشد سلول هاي تازه فراهم مي کند.

*براي پيشگيري از بروز ناراحتي هاي پوستي، به محض تحويل گرفتن لباس ها از خشک شويي، پلاستيک را از روي لباس بکشيد. هر چه پلاستيک مدت طولاني تري روي لباس بماند، لباس ماده شيميايي بيشتري به خود جذب مي کند.

*اگر چه استفاده از سونا يا بخار براي پوست مفيد است اما افراط در آن باعث آسيب به کلاژن طبيعي پوست مي شود که اين امر افتادگي پوست را به همراه دارد.

*دستگاه هاي تهويه مانند کولر رطوبت پوست را از بين مي برد. بنابراين هميشه دستگاه هاي تهويه به خصوص در خودرو را روي درجه کم تنظيم کنيد.

*بي گمان مي دانيد که استعمال دخانيات مضر است اما آيا مي دانستيد که قرار گرفتن در معرض دود سيگار باعث افتادگي پوست و تسريع در روند پيري مي شود؟

*استفاده بي رويه از موچين براي شکل دادن ابرو يا کندن موهاي زائد صورت به پوست آسيب جدي مي رساند. قبل از استفاده از موچين حتي در منزل ابتدا آن را با صابون ضدباکتريايي ضدعفوني کنيد. قبل از برداشتن مو، حوله گرم روي صورت قرار دهيد تا منافذ باز شود. پس از اتمام کار، از لوسيون پاک کننده آلوئه ورا استفاده کنيد.

*بعضي از افرادي که از عينک استفاده مي کنند به علت نامناسب بودن شماره عينک، مجبورند چشم خود را جمع کنند. اين کار باعث ايجاد خط هاي چروک در اطراف چشم مي شود. بنابراين براي پيشگيري از ايجاد اين چروک ها به چشم پزشک مراجعه کنيد تا شماره عينک شما به درستي تعيين شود.

*استفاده منظم از موم براي از بين بردن موهاي زائد به پوست آسيب مي رساند. بهتر است بين هر جلسه استفاده از موم ۳هفته فاصله باشد تا پوست فرصت ترميم پيدا کند.

*دوش داغ و طولاني باعث خشکي پوست مي شود. مواد تصفيه کننده اي که به آب شهري افزوده مي شود، به مرور زمان روي پوست تاثير مي گذارد. براي مقابله با آن تصفيه کننده سردوش تهيه کنيد تا ماده شيميايي مانند کلر را که به پوست و مو آسيب مي رساند، جذب کند.

*اگر به مصرف تنقلات شور علاقه زيادي داريد، بهتر است بدانيد که ممکن است دچار خشکي پوست شويد. سديم اضافه در رژيم غذايي رطوبت پوست را جذب مي کند و پوست ظاهر خشک و کدر پيدا مي کند. بنابراين مصرف تنقلات شور را کم کنيد و از مرطوب کننده آب رسان استفاده کنيد.

*روزانه ۸ساعت خواب نه تنها طراوت بخش است، بلکه باعث آب رساني به پوست نيز مي شود. رژيم گرفتن غيراصولي نيز باعث ايجاد چين و چروک پوست مي شود. کاهش و افزايش وزن به طور مداوم به مرور زمان فيبرهاي موجود در پوست را شل مي کند و در نتيجه باعث افتادگي و چروک پوست مي شود.

*قبل از قرار دادن عينک آفتابي روي چشم، آن را با دستمال تميز کنيد تا گرد و خاک باعث ناراحتي و جوش صورت نشود.

*قبل از استفاده از اسپري، پوست صورت خود را بپوشانيد تا از پوست محافظت شود.

*مکالمه طولاني با تلفن باعث ايجاد جوش در اطراف فک و گونه مي شود. زيرا اغلب گوشي ها در کيف يا سطح ميزي که مملو از باکتري است، قرار مي گيرد. براي پيشگيري قبل از استفاده، گوشي را با دستمال ضدباکتري تميز کنيد.

*براي کاهش وزن، بايد برنامه رژيمي داشته باشيد نه اين که از خوردن وعده غذايي صرف نظر کنيد. نخوردن وعده غذايي باعث خشکي و پيري سريع تر پوست مي شود. هميشه ماده غذايي حاوي ويتامينC (مانند پرتقال)، B3 (بادام هندي)، ويتامين E (آواکادو) و ويتامين A به برنامه غذايي خود اضافه کنيد.

*ترکاندن جوش باعث فرورفتن عميق تر کثيفي و باکتري در داخل منافذ پوست مي شود.

*کافئين بزرگ ترين دشمن پوست است.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1295
  • بازدید دیروز: 6030
  • بازدید کل: 23027947