Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

افزایش کیفیت خواب با این ویتامین ها

افزایش کیفیت خواب با این ویتامین ها

با کاهش چه نوع ویتامین هایی در بدن بی خوابی به سراغمان می آید؟ این ویتامین ها را چگونه می توانیم دریافت کنیم؟

با کاهش چه نوع ویتامین هایی در بدن بی خوابی به سراغمان می آید؟ این ویتامین ها را چگونه می توانیم دریافت کنیم؟ و در چه مواد غذایی وجود دارند؟ این ویتامین ها تاثیرات مفید و زیادی روی کیفیت خواب ما میگذارند.

به‌طور قطع، گنجاندن انواع ویتامین‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تأثیر مثبتی روی سیستم‌های مختلف بدن داشته باشد و برخی از آنها نقش مهمی روی کیفیت خواب افراد ایفا می‌کند.

ویتامین‌های گروه B: این ویتامین توانایی بدن را در تنظیم و تولید تریپتوفان، اسیدآمینه‌ای که باعث خواب راحت‌تر می‌شود و نیز تولید هورمون سروتونین که آرامبخش است، بالا می‌برد. ویتامین‌ B در سینه مرغ، گوشت قرمز، ماهی سالمون، موز، سیب‌زمینی و غلات غنی شده در ویتامین‌های B12 و B3 یافت می‌شود.

کلسیم: این آرامبخش طبیعی اثر مسکن روی سیستم عصبی بدن دارد و در ماست کم‌چرب، شیر، پنیر و آب‌پرتقال غنی شده با کلسیم وجود دارد.

روی: کمبود روی در بدن باعث بی‌خوابی می‌شود. این ماده معدنی را می‌توان در گوشت گاو، غذاهای دریایی و میگو، تخمه آفتابگردان، جگر گوساله و غلات غنی شده پیدا کرد.

آهن: کمبود این ماده معدنی در بدن علائمی مانند سندرم پاهای بی‌قرار ایجاد می‌کند. آهن در فیله گوشت گاو، گوشت بوقلمون، جگر، گوشت قرمز، زرده تخم‌مرغ و سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، حبوبات، میوه‌های خشک و زردآلو وجود دارد.

مس: این ماده معدنی، تنظیم‌کننده هورمون سروتونین است که در غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه‌های خوراکی، سیب‌زمینی و سبزیجات برگ‌سبز تیره یافت می‌شود.

200 کالری هنگام خواب

محققان توصیه می‌کنند چنانچه افراد تمایل دارند قبل از خواب نیز وعده‌ای خوراکی مصرف کنند، بهتر است موادی را انتخاب کنند که زیر 200 کالری داشته باشد و بهترین گزینه، نصف کربوهیدرات و نصف پروتئین است که در ترشح هورمون سروتونین نیز اختلالی ایجاد نکند.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1332
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22929298