Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مضرات بازی آنلاین برای سلامتی کودکان و نوجوانان

مضرات بازی آنلاین برای سلامتی کودکان و نوجوانان

بازی های آنلاین چه آسیب هایی به سلامتی ما می زنند و موجب چه تغییراتی در روح و روان ما می شوند؟!!!

بازی های آنلاین چه آسیب هایی به سلامتی ما می زنند و موجب چه تغییراتی در روح و روان ما می شوند؟ کودکان و نوجوانان از طرفداران این گونه بازیها هستند. چگونه باید از عوارض اینگونه بازی ها پیشگیری کرد؟

 تب داغ بازی‌های آنلاین این روزها میان افراد جامعه زیاد دیده می‌شود و مثل این که افراد نمی‌توانند گوشی‌هایشان را از خود دور کنند به طوری که شاهد هستیم که بازی‌های آنلاین جایگزین ارتباط رودروی افراد با یکدیگر شده است و این بازی‌ها برخلاف بازی‌های دسته جمعی در گذشته هیچ حس عاطفی و انسانی را در فرد ایجاد نمی‌کند.

 
بازی‌های آنلاین، تفریح یا تهدید؟
این بازی‌ها خطراتی را برای افراد به وجود می‌آورد و باعث می‌شود فرد از جمع‌گرایی واقعی در دنیای واقعی به جمع‌گرایی مجازی در فضای مجازی روی بیاورد و به نوعی از دنیای واقعی دوری گزینی کند.
 
این بازی‌ها به نظر حالت اعتیاد‌آور دارند چون نشانه‌هایی از وابستگی‌ها و دل مشغولی‌های فراوان به وجود می‌آورد و این باعث می‌شود فرد از پیشرفت‌ها و موقعیت‌های دنیای واقعی فاصله بگیرد.
 
این بار جیب هادر فضای مجازی زده می‌شود!
در بسیاری از موارد دیده شده است که بازی در فضای مجازی منجر به فریب و نیرنگ شده است، به عنوان مثال وقتی فرد با افرادی که آنها را نمی‌شناسد ارتباط برقرار می‌کند نوعی احساس وابستگی و دلبستگی روانی ایجاد می‌شود در صورتی که هیچ شناختی از حالات و روحیات آنها ندارد.
در این موارد افراد شیاد و کلاه‌برداری هستند که با برقراری ارتباط با آنها فرد مورد اخاذی یا سوءاستفاده مالی و یا مواردی از این دست قرار می‌گیرد.
 
جدای موارد ذکر شده افرادی هستند که مشکلات درون‌گرایی‌های شدید یا احساس افسردگی یا کمبود اعتماد به نفس دارند که با انجام این بازی‌ها برا این احساسات‌شان تأثیر گذاشته و افکار پرخاشگری و یا در مواردی خط اقدام به خودکشی اتفاق می‌افتد.
 
وقتی پایین بودن سرعت اینترنت مشکل‌ساز می‌شود
علاوه بر این همبازی این کاربران در کشورهای دیگر هستند و از طرف دیگر شاهد هستیم در کشور ما سرعت اینترنت پایین است و کاربران در شب‌ها به انجام این بازی‌ها می‌پردازند که عملاً خواب و بیداری آنها دچار مشکل می‌شود.
 
اختلال در خواب یا محرومیت طولانی مدت از خواب می‌تواند باعث به وجود آمدن حالت‌های ناخوشایند و حتی در پاره‌ای از موارد مشکلات معده و روده، زخم اثنی‌عشر، کاهش شدید سیستم ایمنی بدن می‌شود و در صورت ادامه یافتن این حالات توهم و هزیان نیز به دنبال خواهد داشت.
 
دکتر ابراهیمی مقدم

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 409
  • بازدید دیروز: 9027
  • بازدید کل: 22928375