Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

لرزش دست را جدی بگیریم!

لرزش دست را جدی بگیریم!

در مواردي كه لرزش دست در سنين پايين‌تر شروع شود يا با علائم ديگري همراه باشد، يا در طول زمان بيشتر شده و در واقع پيشرفت كند، بايد جدي گرفته شود.

لرزش دست در انسان از جمله مشكلاتي است كه ممكن است انسان را در هر سني گرفتار كند، لرزش دست‌ها هنگام عصبانيت، اضطراب و خستگي بيش از حد، ورزش‌هاي پراسترس و كار زياد روزمره از موارد شايعي است كه در اكثر بيماران مراجعه‌كننده به پزشكان به چشم مي‌خورد.

لرزش دست مي‌تواند در اثر بيماري‌هاي عمومي مثل سوءتغذيه يا ضعف عمومي باشد يا در اثر مشكلات غددي مثل پركاري تيروئيد رخ دهد كه لرزش و تعريق دست‌ها از علائم آن است.

همچنين لرزش دست مي‌تواند جنبه خانوادگي داشته باشد كه اين نوع لرزش در سنين پايين‌تر شروع شده و در شرايط خستگي و استرس بيشتر مي‌شود و با دارو درماني مناسب قابل كنترل است.

چه موقعي لرزش دست بايد جدي گرفته شود؟

در مواردي كه لرزش دست در سنين پايين‌تر شروع شود يا با علائم ديگري همراه باشد، يا در طول زمان بيشتر شده و در واقع پيشرفت كند، بايد جدي گرفته شود.
در بيماري‌هاي ارثي يا اكتسابي مانند بيماري‌هاي تحليل برنده مغز مثل MS يا بيماري‌هاي مخچه‌اي يا پاركينسون اين نوع لرزش‌ها ديده مي‌شود. نوعي از لرزش دست كه هم در ميانسالي و هم كهنسالي ديده مي‌شود انواع بيماري پاركينسون است كه اين بيماري به علت كم شدن رنگدانه‌هاي غدد قاعده‌اي مغز مي‌باشد و همراه با كندي حركات بدن، سفتي و خشكي اندام‌ها بوده و به لحاظ ماهيت پيشرونده آن بايد تحت درمان متخصص مربوط قرار بگيرد.

لرزش دست

 بيماري MS و انواع تعادلي آن نيز مي‌تواند با علامت لرزش دست و عدم تعادل خود را نشان دهد كه اين جزو علائم هشداردهنده يك بيماري جدي است. آلودگي هوا، مسموميت با فلزات سنگين از جمله سرب و كبالت نيز مي‌تواند موجب لرزش دست در سنين پايين‌تر شود.

مصرف موادمخدر و تركيبات آمفتامين و داروهاي روان‌گردان و استفاده بي‌رويه داروهاي اعصاب كه به طور خوددرماني صورت مي‌گيرد هم مي‌تواند عامل لرزش دست شود.

لرزش دست گاه مي‌تواند عارضه مصرف داروهايي باشد كه براي درمان استفاده شده است، مثلا سالبوتامول كه در درمان تنگي نفس استفاده مي‌شود، باعث اين عارضه نيز مي‌شود.

مصرف بي‌رويه الكل در جوامع غربي و بي‌خوابي و شب زنده‌داري نيز يكي از علل ايجادكننده لرزش دست است.
 
براي پيشگيري از اين عارضه بايد از نظر تغذيه، به مصرف سبزي، ميوه‌ها و پروتئين به طور مناسب توجه كرده و از مصرف قهوه و چاي بي‌رويه و محرك‌هاي مغزي، داروهاي روان‌گردان و خواب‌آور به صورت خوددرماني پرهيز كرد. همچنين در زمان آلودگي هوا بايد از خروج غيرضروري از منزل اجتناب ورزيد.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1789
  • بازدید دیروز: 4121
  • بازدید کل: 23004175