Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

12 حرکت که نشان می دهد نوزادتان شما را دوست دارد.

12 حرکت که نشان می دهد نوزادتان شما را دوست دارد.

تعجب نکنید از اینکه وقتی کودکتان غریبه ای را می بیند سرش را به سینه شما می چسباند و به آغوش تان پناه می آورد.

فرزندتان تازه به دنیا آمده ی شما آنقدر کوچک و بی واکنش است که گاهی فکر می کنید اصلاً شما را نمی بیند. او برای اینکه شما را بشناسد و حتی عاشقانه دوست تان بدارد تنها به چند هفته نیاز دارد تا کمی بزرگتر شود. عجله نکنید به زودی در لحظه هایی خارق العاده دل شما را می لرزاند.

نوزادان عاشق این هستند که به صورت های دیگران زل بزنند؛ در این میان صورت والدین، صورت محبوب شان است. این خیره شدن پر از احساس، به این منظور است که توجه و محبت والدین یا فرد مراقب را متوجه خود کند.
 این آغاز شکل گیری عشق و محبت او نسبت به شماست. او کم کم دارد به اهمیت نقش شما در زندگی اش پی می برد.
 
او لبخند شما را می شناسد
او بین یک دسته رز خوشبوی زیبا و لباس شما که لکه های شیر روی آن پیداست، لباس شما را ترجیح می دهد.
حتی یک نوزاد یک هفته ای هم سرش را به هوای سینه مادرش بر می گرداند. برای نوزاد شما هیچ بویی لذت بخش تر از بوی تن مادرش نیست.
 
با شما حرف می زند
نوزاد از حرف زدن با خودش شروع نمی کند، اولین صداهایی که از خودش در می آورد برای شماست. او اولین اداهای زبانی اش را برای تعامل با شما به کار می برد.  بنابراین باید به این غان و غون ها جوابی در خور بدهید. 
صداهایی را که تولید می کند جدی بگیرید. شما با این گفتگو، زمینه یک مکالمه واقعی را برای آینده فراهم می کنید.
 
او شما را نزدیک خودش می خواهد
در حدود شش ماهگی فرزندتان، متوجه می شوید که او از نبود شما ناراحت و پریشان می شود؛ گریه می کند و در خودش می پیچد.
 با دیدن شما گریه اش محو می شود و خنده بر لبانش نقش می بندد. این رفتار نشانه این است که وابستگی او به شما در حال رشد و شکل گیری است.
 
به علاقمندی هایتان علاقه نشان می دهد
فرقی نمی کند به چراغانی یک جشن خیره شوید یا به لباسشویی که دارد لباس هایتان را می شوید، او نیز همان کار را می کند که شما انجام می دهید. به این رفتار او «توجه متقابل» گفته می شود. 
این رفتار زمانی بروز پیدا می کند که او تنها چند ماهه است؛ اوج این رفتار در سن ۹ تا ۱۲ ماهگی شکل می گیرد و نشان می دهد که فرزندتان با شما و ارزش هایتان و با آنچه که به آن توجه دارید، در تعامل است.
 
او شما را حامی خود می داند
تعجب نکنید از اینکه وقتی غریبه ای را می بیند سرش را به سینه شما می چسباند و به آغوش تان پناه می آورد. 
اضطراب جدایی مرحله ای طبیعی از رشد اوست و نشان می دهد که فرزندتان شما را دوست دارد و به شما به عنوان مراقب و حامی اش اعتماد دارد. او آغوش شما را امن می داند.
 
او آینه صورت شماست
حالت های صورت شما برای فرزندتان از ویروس سرماخوردگی هم مسری تر است. به همین دلیل است که معمولاً وقتی می خندید او هم می خندد یا وقتی شما ترسیده اید او هم پریشان می شود. 
این رفتار آینه ای از دوران نوزادی شروع می شود و در سنین حدود ۹ تا ۱۸ ماهگی افزایش می یابد.
 
او با شما دنیا را می شناسد
کودک یک ساله شما به گونه ای نگاه تان می کند که انگار فیلی را در حال سرخ کردن یک تخم مرغ در آشپزخانه دیده است. 
دنیا برای کوچولوی شما جایی پیچیده و شگفت آور است و او برای شناخت این دنیای عجیب رفتارها و واکنش های شما را بررسی می کند. او شما را دوست دارد و به آنچه شما انجام می دهید و فکر می کنید اعتماد دارد.
 
او از رفتارهای شما تقلید می کند
تا به حال دیده اید که سعی کند با کلید شما دری را باز کند یا موهایش را مقابل آینه به شکل کودکانه ای درست کند؟ تقلید، صادقانه ترین شکل نشان دادن عشق و احترام نسبت به شماست.
 
شما خانه امن او هستید
کمی که بزرگتر می شود از طریق رفت و آمد به آغوش شما و محیط، شروع به کشف دنیای اطرافش می کند. 
او گشت و گذار، سینه خیز رفتن و در صورتی که بتواند دویدن و راه رفتن را به نشستن روی پای شما ترجیح می دهد. حتی این رفتار هم نشانه اعتماد و وابستگی است.  شما برای او خانه امنی هستید که به آن باز می گردد.
 
او به شما پناه می آورد
وقتی دارید در پارکی قدم می زنید و ناگهان گربه یا سگی کوچک سر راه کودکتان قرار می گیرد او دست هایش را به سمت شما بالا می آورد؛ «یعنی من را بغل کن».
 او برای کمک گرفتن به شما اعتماد دارد و به علاوه اینکه عشقش را به این شکل نشان می دهد.
 
هر روز یک شگفتی تازه
مادر شدن یعنی لحظه به لحظه انتظار یک اتفاق شگفت انگیز را داشته باشید. طبیعی است که برای یک مادر تازه کار اولین نگاه معنی دار و پر محبت نوزاد، اولین لبخند، اولین کلمه، اولین دندان و اولین سینه خیز یا اولین قدم فرزند یک اتفاق است. 
 
باید خود را برای ماجراهای جالب دیگری هم آماده کنید. رفتار شما با خودتان عوض می شود، دردهای او برای شما از درد خودتان مهمتر می شود، وقتی او را در آغوش دارید و به آینه نگاه می کنید فقط او را می بینید و در کل دنیا را طور دیگری می بینید.  
حتی نوع نگاه و قدردانی شما نسبت به والدین خودتان عوض می شود و مدام یاد این جمله مادرتان می افتید که «بگذار خودت مادر بشی می فهمی چی می گم». 
 
دنیای جدید بعد از مادر شدن را با فرزندتان به اشتراک بگذارید؛ برای او هم همه چیز حتی شما عجیب و کشف کردنی است. او را برای کشف دنیا کمک کنید. برایش حرف بزنید و تا می توانید با او ارتباط برقرار کنید. این بزرگترین و اولین قدم شما برای کمک به اوست.

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 4867
  • بازدید دیروز: 1940
  • بازدید کل: 22923806