Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

زندگینامه: گریگوری پک (۱۹۱۶- ۲۰۰۳)

زندگینامه: گریگوری پک (۱۹۱۶- ۲۰۰۳)

الدرد گریگوری پک (Eldred Gregory Peck) در سال ۱۹۱۶ در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. در خردسالی پدر و مادرش از هم جدا شدند و مادربزرگش سرپرستی گریگوری را به عهده گرفت.

پس از اتمام دوران متوسطه به کالج سن دیه گو رفت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه برکلی راه‌یافت. گریگوری پک بعد از اتمام تحصیل چون علاقه فراوانی به بازیگری داشت به برادوی رفت.

در سال 1942 پک اولین نقش خود را در نمایش ستاره صبح بازی کرد و همین نقش باعث شد سال بعد دیوید سلزنیک او را برای بازی در فیلم روزهای افتخار انتخاب کند.

سال 1944 گریگوری پک به هالیوود رفت و از همان سال درخشش خود را به اوج رساند، به طوری که در مدت 5 سال، 4 بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

وی نخستین نقش مهم خود را در سینما در سال 1945 با بازی در فیلم طلسم شده، ساخته آلفرد هیچکاک تجربه کرد و پس از آن در فیلم‌های معروفی چون کشتن مرغ مقلد (1962)، تعطیلات رمی (1953)، اسب کهر را بنگر (1964) و برف‌های کلیمانجارو (1952) بازی کرد.

شخصیتی که او به‌عنوان آتیکوس فینچ در فیلم کشتن مرغ مقلد بازی کرد، در نظرسنجی انجمن فیلم آمریکا بهترین و محبوب‌ترین قهرمان در فیلم‌های سینمایی تاریخ هالیوود شناخته شد.

در سال 1999 نام گریگوری پک توسط انجمن فیلم آمریکا در ردیف دوازدهم فهرست بزرگ‌ترین هنرپیشگان مرد تاریخ قرار گرفت. وی آخرین بار در سال 1998 در یک فیلم تلویزیونی به نام موبی دیک جلوی دوربین رفت.

پک در سال 1963 برای فیلم کشتن مرغ مقلد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت و در سال 1968 جایزه انسان‌دوستی آکادمی اسکار به او تعلق گرفت.

وی جزو طیف بازیگرانی بود که نقش‌های منفی کمی ایفا کرد. پک 2 بار شخصیت منفی فیلم‌هایش شد؛ بار اول در فیلم جدال در آفتاب و دیگری در فیلم پسران برزیلی.

گریگوری پک در سال 1993 جایزه خرس طلای افتخاری جشنواره برلین را گرفت و در سال 1989 جایزه ویژه جشنواره کن را به خود اختصاص داد.

جایزه افتخاری سزار، چهار جایزه بهترین بازیگر از گلدن گلوب و جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین از دیگر افتخارات سینمایی گریگوری پک هستند.

الدرد گریگوری پک که به بازیگر خوش‌نام هالیوود معروف بود، 12 ژانویه سال 2003 در سن 87 سالگی درگذشت.

در سال 2011 آکادمی اسکار با همکاری سرویس پست ایالات متحده اقدام به انتشار تمبر یادبود گریگوری پک کرد تا نودوهفتمین سالروز تولد این بازیگر معروف هالیوود را گرامی بدارد.

این هفدهمین تمبر یادبودی است که سرویس پست آمریکا به‌یاد بزرگان هالیوود منتشر می‌کند و گریگوری پک را در نمایی از فیلم کشتن مرغ مقلد به ‌تصویر کشیده است.

 

برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات وارد سایت شوید اگر عضو نیستید ثبت نام کنید


یادبان، نکوداشت یاد رفتگان

ارسال نظر

اطلاع رسانی

کافه خوندنی

مقاله بخوانید، جایزه نقدی بگیرید

از اول خرداد 1400

هر هفته 10 جایزه

100 هزار تومانی و 5 جایزه 200 هزار تومانی

هر ماه یک جایزه یک میلیون تومانی

و 2 جایزه 500 هزار تومانی

برای ثبت نام کلیک کنید

اعضا سایت، برای ورود کلیک کنید . . . 

 

اطلاع رسانی

آمار

  • بازدید امروز: 1313
  • بازدید دیروز: 4142
  • بازدید کل: 23007841